Job shadowing a Korneuburg (Àustria)
7 / Maig / 2024
El mes d’abril passat la docent Mª Belén Martínez Reche, professora de FOL, va realitzar una mobilitat a Àustria, duent a terme un període d’observació al centre BHAK Korneuburg.

Durant la seua estada va poder conèixer de primera mà el sistema educatiu austríac, així com els mètodes de treball i les línies d’actuació que implementen a la institució d’acollida. Els estudis que s’imparteixen al centre de destinació són semblants a les matèries que imparteix la docent, fet que va suposar un gran aprenentatge quant a la forma d’impartir la matèria, activitats dutes a terme i metodologia aplicada. La professora va aprendre diverses vies per treballar amb l’alumnat i va observar que la dinàmica de classe al dia a dia és molt més activa per l’alumnat i això fa que resulte més motivadora. L’alumnat participa en tot moment a classe, a través del treball en grups i individuals i posteriorment duen a terme exposicions a tota la classe del que s’ha après. L’alumnat està habituat a aquest sistema de treball i és potser per això que es desprèn una bona harmonia i ambient relaxat entre els alumnes i les alumnes i professorat durant el desenvolupament de les classes.

Tot allò après servirà per posar-ho en pràctica a les classes de FOL i de mica en mica canviar la dinàmica del procés d’ensenyament-aprenentatge a un de més inclusiu i motivador, cosa que redundarà en un benefici més gran tant per a alumnat com professorat i portarà unit uns millors rendiments acadèmics.

La llengua vehicular en el desenvolupament del Job shadowing va ser l’anglès el que va permetre a la docent practicar i millorar les seves aptituds en aquest sentit. A més de tots aquests beneficis, la mobilitat Erasmus va oferir altres vivències molt enriquidores en poder observar cultura, història i riquesa austríaca. Sens dubte, una experiència molt satisfactòria que continuarà en el temps ja que s’han creat llaços d’unió per a futures mobilitats en tots dos sentits.