Formació a Islàndia
15 / Maig / 2024
El passat mes de març, el nostre docent Fernando Palomares va tenir l’oportunitat de realitzar el curs de formació “Structured Educational Visit to School & Training Seminars in Iceland” que es va desenvolupar a Islàndia, gràcies a la participació de l’IES Antonio José Cavanilles al projecte KA 121-VET.

Al llarg de sis dies ha pogut conèixer companys d’altres centres europeus i nacionals, que comparteixen la motivació i la proactivitat per aprendre dels sistemes educatius dels països del seu entorn. Tots plegats han desenvolupat un treball de camp realitzat en base a l’observació i la participació del dia a dia de diferents centres de formació, des del nivell primari fins al preuniversitari i de formació professional, del sistema educatiu islandès; així com la visita a llocs emblemàtics de la cultura islandesa, que ajuden a entendre millor l’origen i la configuració de les ofertes formatives del país tenint en compte el context ambiental, econòmic i social. La comunicació amb els companys de 15 nacionalitats diferents ha estat en anglès, cosa que ha requerit una pràctica de la comunicació oral en un context d’immersió que ajuda molt a mantenir el nivell del docent participant i ha creat contactes amb companys d’altres centres amb predisposició a participar en programes de visita o intercanvi de docents i alumnes.

La seu del curs de formació es va situar a Reykjavík, situació que ha permès conèixer una mica més l’estil de vida de les persones de la capital islandesa i gaudir de la seua gastronomia i gust per la música en directe, així com del paisatge i clima canviants propis de la seua latitud i de l’espectacle de la natura com són les aurores boreals.

L’estada ha estat una gran experiència formativa per al docent i amplia la visibilitat i la xarxa de col·laboracions d’aquest centre i dels centres dels nostres veïns participants dels programes de mobilitat d’Unió Europea. Agraïm la tasca de l’empresa organitzadora del curs, English Matters, de la Tækniskólinn, del Verzlunarskóli i de tots els centres que hi han participat.