DESCOBRINT LA PEDAGOGIA PIKLER A VIENA, ÀUSTRIA: UNA EXPERIÈNCIA ERASMUS+ AMB RUBÉN

Estem emocionats de compartir amb vosaltres una experiència educativa fascinant que ha tingut lloc gràcies al programa Erasmus+. El nostre estimat company, Rubén, ha tingut l'oportunitat de viatjar a Viena, Àustria, per a experimentar de primera mà la pedagogia Pikler. Acompanyeu-nos en aquesta apassionant aventura cap a una educació més respectuosa i centrada en el desenvolupament dels nostres estudiants.

Explorant el centre Pikler Eltern kind spielraum

Durant la seua estada a Viena, Rubén va tindre el privilegi de passar el primer dia al costat de Briggite Moser al centre Pikler Eltern kind spielraum. Aquesta experiència va ser increïblement interessant i enriquidora. Va poder viure de primera mà la pedagogia Pikler i participar en activitats amb els nens i nenes. Per a concloure, va tindre una conversa profunda sobre la pedagogia que ha tingut l'oportunitat de presenciar amb els seus companys de col·legi.

Descobrint el Kinder Gruppe de Seestadt

El segon dia de la visita a Viena, Rubén va tindre l'oportunitat de visitar el Kinder Gruppe de Seestadt juntament amb la pedagoga Melanie Winter. Va poder experimentar de primera mà la filosofia Pikler des del moment de l'arribada al centre fins al moment del descans. El tracte amb els estudiants es basa en la verbalització de les situacions que experimenten, amb una llibertat de moviment per l'espai i un temps estructurat perfectament per a aquests nens i nenes d'entre un i dos anys. Durant el moment del descans, es va crear un ambient relaxant que convidava a la calma, amb una coreografia perfectament estudiada.

Inspiració per al futur de l'educació

El tercer dia de la visita, Rubén va explorar un altre Centre Pikler acompanyat per Daniela. Aquesta experiència única li va permetre presenciar de primera mà l'aplicació pràctica d'aquesta pedagogia innovadora. Amb cada nova experiència, anem sumant idees noves i interessants per a enriquir la nostra pròpia escola i exposar-les al nostre equip educatiu.

La mobilitat Erasmus+ del nostre estimat company Rubén a Viena, Àustria, per a explorar la pedagogia Pikler ha sigut una experiència transformadora i inspiradora. La seua immersió en els centres Pikler i la seua interacció amb els professionals han enriquit la seua comprensió d'una educació més respectuosa i centrada en el desenvolupament dels estudiants. Estem emocionats de veure com aquesta experiència influirà en el futur de l'educació a la nostra escola i com implementarem els aprenentatges adquirits per a oferir una educació més respectuosa i centrada en els nostres estimats estudiants. El futur de l'educació és brillant i plè de possibilitats, i som afortunats de ser part d'aquesta evolució.

El proyecto "PROGRAMA ERASMUS +  " está cofinanciado por el programa Erasmus+ de la Unión Europea. El contenido de esta publicación en la web es responsabilidad exclusiva delCEIP MARE DE DÉU DEL PILAR y ni la Comisión Europea, ni el Servicio Español para la Internacionalización de la Educación (SEPIE) son responsables del uso que pueda hacerse de la información aquí difundida.