COMPOSITORS I COMPOSITORES
EDUCACIÓ INFANTIL

A l´etapa d´Educació Infantil, triar compositors i compositores per treballar a l´aula ha de centrar-se en peces que siguen accessibles, atractives i que permeten el moviment, l´exploració sonora i el joc.
L´objectiu principal és despertar l´interés per la música i desenvolupar la sensibilitat auditiva dels xiquets i xiquetes d´una manera lúdica.
JOHAN SEBASTIAN BACH:

Encara que les seues obres puguen semblar complexes, moltes de les seues invencions i preludis són melòdics i rítmics. La seua música té una estructura clara que, simplificada, pot ajudar a entrendre a l´alumnat l´ordre de la música.
WOLFANG AMADEUS MOZART:

La seua música és sovint alegre, melòdica i amb un ritme clar. Obres com les petites serenates o alguna de les peces per a piano són ideals per a activitats d´escolta activa, dramatitzacióo per a acompanyar moviments lliures.
LUDWIG VAN BEETHOVEN:

Encara que algunes de les seues simfonies són intenses, moltes de les seues peces curtes per a piano, com “Para Elisa” o fragments de les seues simfonies més conegudes, es poden usar per a explotar diferents emocions o intensitats musicals.
PIOTR LLICH CHAIKOSKI:

La seua música per a ballets com “El Trencanous” o ” El Llac dels Cignes” és perfecta per a treballar la identificació dels personatges, dramatizar escenes o moure´s al ritme de la “Dansa de la Fada”.
CAMILLE SAINT SAENS:

La seua obra “El Carnaval de los Animales” és molt divertida. Cada peça representa un animal diferent amb una instrumentació i un caràcter musical molt distintius.
SERGUEI PROKOFIEV:

“Pere i el Llop” és una obra narrativa musical indispensable. Cada personatge està associat a un instrument i un tema musical, la qual cosa ajuda a l´alumnat a diferenciar sons, seguir una història i entendre el concepte de “Leitmotive” d´una manera lúdica.
CLAUDE DEBUSSY:

Les seues peces impressionistes, encara que més complexes, poden ser utilitzades per a generar ambients sonors.
