COMPOSITORS I COMPOSITORES 1R B
L´objectiu principal en aquest curs és la introducció al so i al ritme d´una manera lúdica, utilitzant obres amb caràcter descriptiu o repetitiu que faciliten la comprensió i la participació activa.
- SERGEI PROKOFIEV( 1891-1953): En la seua obra “Pere i el Llop” és ideal per introduir els instruments musicals i els timbres de manera narrativa, associant cada personatge amb un instrument. És molt visual i atrau la imaginació dels infants.
- CAMILLE SAINT-SAËNS (1835-1921): El “Carnaval de los Animales” ofereix una oportunitat fantàstica per explorar diferents instruments i ritmes associats a animals, de manera divertida i molt accessible per als més menuts.
- LEROY ANDERSON( 1908-1975): Compositor americà conegut per les seues peces orquestrals lleugeres i enginyoses. Obres com “Typewriter” o “Sleigh Ride” són molt divertides i permeten explorar sons no convencionals i jocs rítmics.
- ARAM KHACHATURIAN (1903-1978): La “Dansa del Sabre” és una peça molt rítmica i enèrgica que convida al moviment i a l´expressió corporal, ideal per a l´exploració del ritme i del tempo.
- MAURICE RAVEL (1875-1937): El “Bolero” és una excel.lent peça per treballar el crescendo i la repetició, observant com una melodia senzilla es va enriquint amb la suma d´instruments.
- PIOTR ILICH TXAIKOVSKI ((1840-1893): El “Trencanous” té peces curtes i molt melòdiques que són fàcils de recordar i conviden a la dansa i la narració.
- FLORENCE PRICE (1887-1953): Compositora afroamericana. Les seues peces per a piano, com “Dance in the Canebrake”, tenen melodies molt accesibles i un estil que combina elements del romanticisme amb inflluències afroamericanes, introduint a diversitat cultural.
- SILVESTRE REVUELTAS (1899-1940): Compositor mexicà. La seua música és vibrant i plena de ritmes llatinoamericans. La seua obra “Sensemanyà”, és caracteritza pel seu caràcter i energia.
- JENNIFER HIGDON (1962): Compositora americana contemporània, guanyadora del Premi pulitzer.
