COMPOSITORS/ERES 3R B
En aquest curs, s´aprofundeix en el reconeixement de les estructures musicals bàsiques i la introducció a diferents gènere, començant a comprendre el context cultural de la música.
- FREDERIC CHOPIN (1810-1849): Compositor polonès. Els seus “Valsos” o “Nocturns” introdueixen la melodia lírica i expressiva del Romanticisme, així com la importància del piano com a instrument solista.
- ANTONIO VIVALDI (1678-1741): “Les quatre estacions” és una obra fantàstica per explorar la música descriptiva, l´ús dels violins i els conceptes de tempo i dinàmica, connectant la música amb la natura.
- GEORGE FRIDERIC HANDEL (1685-1759): El “Messies”(especialment Al.leluia”, pot introduir el concepte d´oratori i la música coral, així com la grandesa de la música barroca.
- BÉLA BARTÓK (1881-1945): Compositor hongarès. El seu “Microcosmos” o “Danses populars romanecses” són excel.lents per treballar el ritme, la melodia i l´harmonia a partir de la música folklòrica, amb peces curtes i divertides.
- FANNY MENDELSSOHN HENSEL (2805-1847): Compositora alemanya. Les seues “Cançons sense paraules” per a piano són peces líriques i expressives que permeten expñorar la forma lied i la bellesa de les melodies romàntiques.
- AARON COPLAND (1900-1990): Compositor americà. La seua música evoca paisatges americans. “Appalachian Spring” o “Fanfare for the Common Man” són obres que connecten amb la identitat cultural i la música foklklòrica dels EUA.
- JOHANNES BRAHMS (1833-1897): Les seves “Dances Hongareses” són peces molt rítmiques i enèrgiques que permeten explorar la música de ball i els seus accents, introduint la música tradicional europea.
- LUDIVOCO EINAUDI (1955): Pianista i compositor italià de música minimalista neoclàssica, molt popular a l´actualitat. Les seves peces “Nuvole Bianche””Una mattina” són molt accessibles, melòdiques i generen ambients, idelas per a introduir la música contemporània meditativa i la seua presència en films i publicitat.
- HILDUR GUONADOTTIR (1982): Compositora islandesa, guanyadora d´Oscar i Grammy per bandes sonores com “Joker” “Chernobyl”. La seua música és sovint atmosfèrica, amb ús de violoncel i electrònica. Fragments de les seues bandes sonores impacten emocionalment en la música del cinema.