Sumblox: descomposició de números, sumes i restes
Aquest és un material pensat per ser treballat amb els Sumblox. En especial, m’agraden molt perquè representen la seua quantitat amb el seu tamany. És a dir, el 1 medeix 1cm, el 2 2cm i així successivament. De manera que podem averigüar que 1 i 4 medeixen el mateix que 5. Vos recomane jugar primer amb les últimes targetes, les de descomposició de números, podeu començar descomposant sols el 10 de diferentes maneres perque vagen jugant i avituant-se amb els nombres i el material.
Ja després, tenim les sumes i les restes, que acostumem ja a treballar. Sé que és un material que no tots tenen a casa, per això, es poden utilitzar policubs que fan un efecte similar. Quan més policubs més alt i el contrari. Després solament han de comptar per saber quin número representa la tira de policubs que han creat.
El que em pareix és interesant i de la qual cosa encara no vos havia pujat material al respecte és la descomposició dels nombres. És important que coneguen que un nombre està format per altres més xicotets i amb diferents combinacions podem traure el mateix nombre. Nosaltres tenim a classe les casetes de cada nombre per treballar amb quins nombres es poden descomposar.

