Projecte Educatiu de Centre

DOCUMENTS
6 de febrer de 2025

Per tal de crear o revisar el Projecte Educatiu de Centre en un Centre Específic d’Educació Especial tindrem en compte la normativa de referència.

DECRET 105/2022, de 5 d’agost, del Consell, d’organització i funcionament dels centres d’Educació Especial

RESOLUCIÓ de 25 de juliol de 2024, per la qual es dicten instruccions per a l’organització i el funcionament dels centres d’Educació Especial sostinguts amb fons públics per al curs 2024-2025

Decret 105/2022

TÍTOL VIII
Autonomia pedagògica, organitzativa i de gestió

CAPÍTOL I
Autonomia pedagògica

Article 56. Projecte educatiu

1. La Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, determina les característiques que ha de complir el projecte educatiu del centre. Aquest projecte recollirà els valors, els fins i les prioritats d'actuació, tenint en compte les característiques de l'entorn social, econòmic i cultural del centre, així com les relacions amb agents educatius, socials i culturals de l'entorn. Haurà de respectar els principis de no discriminació i d'inclusió educativa.

2. Els centres d'educació especial hauran de concretar i planificar el projecte educatiu en funció del seu context educatiu i de l'alumnat que hi escolaritzen.

3. El projecte educatiu de centre inclourà, com a mínim, els aspectes següents:

  a) Els objectius i les prioritats d'actuació del centre.

  b) Les característiques de l'entorn social, econòmic i cultural del centre.

  c) Les línies i criteris bàsics que han d'orientar l'establiment de mesures a mitjà i llarg termini per a:

    1r. L'organització i el funcionament del centre.

    2n. La participació de la comunitat educativa i les formes de col·laboració entre aquesta, incloent mecanismes formals i no formals.

    3r. La cooperació entre les mares, els pares o representants legals de l'alumnat i el centre, tenint en compte les seues situacions personals i les possibilitats de participació i cooperació.

    4t. La coordinació amb els serveis del municipi, les relacions amb institucions públiques i privades per a la millor consecució de les finalitats establides, així com la possible utilització de les instal·lacions del centre per part d'altres entitats per a realitzar activitats educatives, culturals, esportives o altres de caràcter social.

    5é. La coordinació i la transició entre nivells, etapes i modalitats d'escolarització.

    6é. L'atenció a la diversitat de l'alumnat.

    7é. L'orientació acadèmica i professional i l'acció tutorial.

    8é. La promoció de l'equitat i la inclusió educativa de l'alumnat.

    9é. La promoció de la igualtat i la convivència, incloent de forma transversal l'educació en valors, la igualtat entre dones i homes, la igualtat de tracte i no discriminació i de la prevenció de la violència contra les xiquetes, les dones i les persones amb discapacitat o diversitat funcional, les persones LGTBI, l'assetjament i el ciberassetjament escolar, així com la cultura de pau i els drets humans.

    10é. La promoció i el bon ús de les tecnologies de la informació i les comunicacions, com a ferramentes de treball, d'aprenentatge i de comunicació, tot garantint la seua accessibilitat.

  d) La concreció del currículum específic establit per la conselleria competent en matèria d'educació.

  e) El projecte lingüístic de centre.

  f) Les diferents actuacions establides per la conselleria competent en matèria d'educació.

  g) Qualssevol altres aspectes que determine la conselleria competent en matèria d'educació en l'àmbit de les seues competències.

4. El contingut del projecte educatiu ha de ser clar i reflectir un compromís col·legiat de tota la comunitat educativa per a oferir la millor resposta en clau educativa a la diversitat social, econòmica i cultural del context per al qual es defineix, tenint en compte les característiques de l'alumnat, de la comunitat educativa i de l'entorn social i cultural del centre. Així mateix, ha d'incloure els principis coeducatius i evitar actituds que afavorisquen la discriminació sexista i, mitjançant la intervenció positiva, promocionar, a partir de la posada en valor de les aportacions de les dones en cada àrea, el desenvolupament personal integral de tots els membres de la comunitat. Ha de garantir el respecte a la identitat de gènere sentida i incorporar accions encaminades a la no-discriminació que permeten superar els estereotips i comportaments sexistes i discriminatoris.

5. L'equip directiu coordinarà l'elaboració i serà responsable de la redacció del projecte educatiu de centre i de les seues modificacions, d'acord amb les directrius establides pel consell escolar i amb les propostes fetes pel claustre, l'assemblea general de professionals i les associacions de mares i pares de l'alumnat. En aquest sentit, recollirà aportacions debatudes i analitzades per tots els sectors de la comunitat educativa. Així mateix, garantirà la publicitat, la difusió i l'accés al document, preferentment per mitjans electrònics o telemàtics, a tota la comunitat educativa perquè en prenguen coneixement.

6. El projecte educatiu serà aprovat pel consell escolar, sense perjuí de les competències del claustre en l'aprovació de tots els aspectes educatius dels projectes i de la programació general anual.

7. L'avaluació del projecte educatiu de centre es realitzarà anualment, a la finalització del curs escolar. Serà competència del consell escolar del centre i comprendrà la totalitat dels elements que el conformen.

8. El document tindrà un caràcter dinàmic que permeta, després de sotmetre'l a avaluació, la incorporació de les modificacions que es consideren oportunes per a una millor adequació a la realitat i a les necessitats del centre. En aquest sentit, els diferents sectors de la comunitat educativa representats en el consell escolar podran fer propostes de modificació. Les modificacions aprovades tindran vigència al curs següent de ser aprovades.

9. Els centres educatius de nova creació hauran d'elaborar el seu projecte educatiu en el termini màxim de tres cursos escolars des que es posen en funcionament.

10. Per al compliment dels seus projectes educatius, els centres públics podran proposar requisits de titulació i capacitació professional respecte de determinats llocs de treball del centre, d'acord amb les condicions i límits que establisca la conselleria competent en matèria educativa.

11. Els centres d'educació especial comptaran amb el suport de l'assessoria tècnica docent en matèria d'educació plurilingüe de la direcció general competent en matèria d'ordenació educativa per a desenvolupar el projecte lingüístic del centre (PLC).

12. El projecte educatiu dels centres privats concertats, que en tot cas s'haurà de fer públic, serà disposat per la seua respectiva persona titular i incorporarà el caràcter propi a què es refereix l'article 115 de la Llei orgànica 2/2006.

Avís de privacitat

Este lloc web utilitza només cookies tècniques necessàries per al seu funcionament. No s’emmagatzemen dades amb finalitats publicitàries ni es comparteixen amb tercers. S’utilitza analítica interna sense cookies, i només es recull la IP amb finalitats de seguretat.

Veure política de cookies