Necessitats de Recolzament d’alumnat amb TEA

TEA
22 d'abril de 2025

Trajectòries en l’estudi de xiquets/es i adolescents

  • Trajectòria Socials. És la que té un major desenvolupament, ambun percetatge de millores major.
  • Trajectoria de Comunicació. Segon aspecte que més milloria presenta.
  • Trajectòria de Conductes Repetitives/Inflexibilitat. Són les que més dificultat tenen per millorar i soles mantenir conssitència amb els anys.

Font: Fountain et al. (2012; Richler et al. (2010)

Metes de l’Atenció Primerenca en alumnes amb TEA

  • Reducció de dificultats Sorials primerenques
  • Alentar imitació, atenció conjunta i joc
  • Promoure la comunicació
  • Fomentar el desenvolupament d’habilitats socials
  • Altres aspectes: alimentació, control d’esfínters, son i comportament.

Intervencions més eficaces

  • Individualització
  • Estructura. Adaptació de contextos, mètodes i objectius amb èmfasi en estabilitat i predictibilitat.
  • Intensitat i Generalització
  • Participació Familiar

Estratègies

  • Ensenyament incidental
  • PRT (Pivotal Responsive Training)
  • Early Start Denver Training
  • Enhaced Milieu Teaching (EMT)
  • Reciprocal Imitation Training (RIT)
  • PROJECT IMPACT
  • JASPER
  • SCERTS
  • Early Achievement

Font: Comision Lancet

Models

És de destacar les aules LEAP, o el desenvolupament del Model Denver (ESDM) en la seua versió per a grups G- ESDM (Vivanti, Duncan, Dawson i Rogers, 2027), i què, comtem amb una versió en espanyol editada per l’Associació d’Autisme Ávila.

Associacions

Confederacions

Federacions

Fundacions

Avís de privacitat

Este lloc web utilitza només cookies tècniques necessàries per al seu funcionament. No s’emmagatzemen dades amb finalitats publicitàries ni es comparteixen amb tercers. S’utilitza analítica interna sense cookies, i només es recull la IP amb finalitats de seguretat.

Veure política de cookies