EL TRASTORN ESPECÍFIC DEL LLENGUTAGE: UN REPTE PRESENT I, DE VEGADES, DESCONEGUT.

REFLEXIONS
9 de juny de 2025

El Trastorn Específic del Llenguatge (TEL) és una dificultat que afecta la capacitat d’adquirir i utilitzar el llenguatge de forma adequada. És un trastorn molt present en el context escolar, però encara és desconegut per a molts docents, fet que dificulta la detecció i la intervenció adequada.

En el curs actual, tinc la sort i el repte de treballar amb un alumnat que presenta aquestes característiques. El primer pas fonamental ha estat informar i sensibilitzar els companys i companyes sobre què és el TEL, quines manifestacions té i com podem intervenir en el dia a dia a l’aula. Moltes vegades, la desinformació o el desconeixement fa que es confonguen aquestes dificultats amb falta d’interès, problemes de conducta o altres causes.

A més, la intervenció de l’especialista d’Audició i Llenguatge (AIL) és clau, ja que aporta les tècniques i recursos específics per treballar aquestes dificultats i acompanyar tant l’alumnat com el professorat i les famílies en tot el procés.

Per això, aquest espai vol ser també un lloc on compartir recursos, experiències i materials per ajudar a millorar la comprensió i l’atenció al TEL en el context educatiu.

AQUÍ VOS DEIXE EL FULLET AMB LA INFORMACIÓ QUE VAIG PROPORCIONAR ALS MEUS COMPANYS I COMPANYES.

ESPERE QUE VOS SIGA D’AJUDA!!

Avís de privacitat

Este lloc web utilitza només cookies tècniques necessàries per al seu funcionament. No s’emmagatzemen dades amb finalitats publicitàries ni es comparteixen amb tercers. S’utilitza analítica interna sense cookies, i només es recull la IP amb finalitats de seguretat.

Veure política de cookies