DESCRIVIM!! ENDEVINA QUINA CARTA TINC
Una vegada a la setmana, tinc el plaer d’entrar a la classe de 1r de Primària durant les sessions d’estacions d’aprenentatge per treballar l’expressió oral amb l’alumnat. Una de les activitats que més els agrada als xiquets i xiquetes és: “Endevina quina carta tinc”
Com es juga?
Un alumne/a té una carta amagada (que els altres no poden veure), i seguint una plantilla visual de suport, feta amb pictogrames d’ARASAAC, la descriu oralment perquè la resta intente endevinar de què es tracta. La plantilla els guiarà de manera que haura d’explicar els següents aspectes:
- Camp semàntic al qual pertany (animal, aliment, joguet…)
- Forma
- Color
- Tamany
- Per a què serveix
- On es pot trobar
Aquest recurs és una manera divertida i funcional d’introduir el llenguatge descriptiu, alhora que treballem l’estructuració del discurs i el vocabulari específic.
Activitats com aquesta fomenten la participació, la interacció i el desenvolupament del llenguatge oral dins d’un entorn motivador i lúdic, atenent al meu alumnat d’AIL i fomentant el rebot inclusiu dins l’aula, de tal manera que tots es beneficien d’aquestes sessions.
Ací tens l’enllaç: PLANTILLA PER A DESCRIURE