DESCRIVIM!! ENDEVINA QUINA CARTA TINC

AUDICIÓ I LLENGUATGE
11 de juny de 2025

Una vegada a la setmana, tinc el plaer d’entrar a la classe de 1r de Primària durant les sessions d’estacions d’aprenentatge per treballar l’expressió oral amb l’alumnat. Una de les activitats que més els agrada als xiquets i xiquetes és: “Endevina quina carta tinc”

Com es juga?
Un alumne/a té una carta amagada (que els altres no poden veure), i seguint una plantilla visual de suport, feta amb pictogrames d’ARASAAC, la descriu oralment perquè la resta intente endevinar de què es tracta. La plantilla els guiarà de manera que haura d’explicar els següents aspectes:

  • Camp semàntic al qual pertany (animal, aliment, joguet…)
  • Forma
  • Color
  • Tamany
  • Per a què serveix
  • On es pot trobar

Aquest recurs és una manera divertida i funcional d’introduir el llenguatge descriptiu, alhora que treballem l’estructuració del discurs i el vocabulari específic.

Activitats com aquesta fomenten la participació, la interacció i el desenvolupament del llenguatge oral dins d’un entorn motivador i lúdic, atenent al meu alumnat d’AIL i fomentant el rebot inclusiu dins l’aula, de tal manera que tots es beneficien d’aquestes sessions.

Ací tens l’enllaç: PLANTILLA PER A DESCRIURE

Avís de privacitat

Este lloc web utilitza només cookies tècniques necessàries per al seu funcionament. No s’emmagatzemen dades amb finalitats publicitàries ni es comparteixen amb tercers. S’utilitza analítica interna sense cookies, i només es recull la IP amb finalitats de seguretat.

Veure política de cookies