AUTOAVALUACIÓ “EL SEMÀFOR”

AVALUACIÓ
11 de juny de 2025

En aquesta publicació compartisc una eina molt útil per treballar l’autoavaluació de manera visual i senzilla amb l’alumnat: EL SEMÀFOR. Es tracta d’una activitat reflexiva que permet a l’alumnat valorar el seu grau de comprensió dels continguts d’un tema.

Com funciona?
Cada alumne/a té un full amb tants semàfors com preguntes se vagen a realitzar sobre els diferents continguts treballats durant la unitat o sessió, és a dir, cada pregunta correspon a un semàfor. Hauran de pintar cada color segons el seu nivell de domini:

  • 🟥 Roig: “Encara no ho entenc, necessite ajuda”
  • 🟧 Taronja: “Ho entenc una mica, però he de practicar més”
  • 🟩 Verd: “Ho entenc bé, estic preparat/da”

És una manera visual, ràpida i reflexiva d’identificar què han après i què han de continuar treballant.

Objectius de l’activitat

  • Fomentar l’autoavaluació i la metacognició
  • Donar veu a l’alumnat sobre el seu procés d’aprenentatge
  • Ajudar el docent a adaptar reforços segons les necessitats detectades

Pots descarregar la plantilla ací: AUTOAVALUACIÓ – EL SEMÀFOR

Avís de privacitat

Este lloc web utilitza només cookies tècniques necessàries per al seu funcionament. No s’emmagatzemen dades amb finalitats publicitàries ni es comparteixen amb tercers. S’utilitza analítica interna sense cookies, i només es recull la IP amb finalitats de seguretat.

Veure política de cookies