AUTOAVALUACIÓ “EL SEMÀFOR”
En aquesta publicació compartisc una eina molt útil per treballar l’autoavaluació de manera visual i senzilla amb l’alumnat: EL SEMÀFOR. Es tracta d’una activitat reflexiva que permet a l’alumnat valorar el seu grau de comprensió dels continguts d’un tema.
Com funciona?
Cada alumne/a té un full amb tants semàfors com preguntes se vagen a realitzar sobre els diferents continguts treballats durant la unitat o sessió, és a dir, cada pregunta correspon a un semàfor. Hauran de pintar cada color segons el seu nivell de domini:
- 🟥 Roig: “Encara no ho entenc, necessite ajuda”
- 🟧 Taronja: “Ho entenc una mica, però he de practicar més”
- 🟩 Verd: “Ho entenc bé, estic preparat/da”
És una manera visual, ràpida i reflexiva d’identificar què han après i què han de continuar treballant.
Objectius de l’activitat
- Fomentar l’autoavaluació i la metacognició
- Donar veu a l’alumnat sobre el seu procés d’aprenentatge
- Ajudar el docent a adaptar reforços segons les necessitats detectades
Pots descarregar la plantilla ací: AUTOAVALUACIÓ – EL SEMÀFOR