EL TRASTORN ESPECÍFIC DEL LLENGUTAGE: UN REPTE PRESENT I, DE VEGADES, DESCONEGUT.
El Trastorn Específic del Llenguatge (TEL) és una dificultat que afecta la capacitat d’adquirir i utilitzar el llenguatge de forma adequada. És un trastorn molt present en el context escolar, però encara és desconegut per a molts docents, fet que dificulta la detecció i la intervenció adequada.
En el curs actual, tinc la sort i el repte de treballar amb un alumnat que presenta aquestes característiques. El primer pas fonamental ha estat informar i sensibilitzar els companys i companyes sobre què és el TEL, quines manifestacions té i com podem intervenir en el dia a dia a l’aula. Moltes vegades, la desinformació o el desconeixement fa que es confonguen aquestes dificultats amb falta d’interès, problemes de conducta o altres causes.
A més, la intervenció de l’especialista d’Audició i Llenguatge (AIL) és clau, ja que aporta les tècniques i recursos específics per treballar aquestes dificultats i acompanyar tant l’alumnat com el professorat i les famílies en tot el procés.
Per això, aquest espai vol ser també un lloc on compartir recursos, experiències i materials per ajudar a millorar la comprensió i l’atenció al TEL en el context educatiu.
AQUÍ VOS DEIXE EL FULLET AMB LA INFORMACIÓ QUE VAIG PROPORCIONAR ALS MEUS COMPANYS I COMPANYES.
ESPERE QUE VOS SIGA D’AJUDA!!