
El CEIP Blasco Ibáñez d’Algemesí és una escola situada en el perímetre urbà de la localitat entre la Plaça de la Ribera, considerada una fita singular del poble, i la carretera comarcal que travessa el nucli urbà. Va ser construït al voltant de l’any 1931 i es va ampliar amb un segon edifici al voltant de 1980. Des d’aleshores ha tingut diverses millores tot i conservant el caire històric de l’edifici i el seu especial entorn. El col·legi, per tant, es troba dividit en dos edificis i actualment són utilitzades absolutament totes les dependències del mateix sense disposar de tots els espais que recomana la normativa vigent.
El centre disposa de 9 unitats (3 d’Infantil i 6 de Primària). A l’edifici antic es troba ubicat el segon cicle d’Infantil, el primer cicle de Primària, la sala de mestres, l’aula d’informàtica, l’aula de PT i un aula multiusos que comparteixen AL i Música. A l’altre edifici es troba ubicat el segon i tercer cicle de Primària, a més dels despatxos, el menjador, un aula multiusos, vestuaris i magatzems. Disposa també d’un ampli pati per a realitzar activitats esportives, tot i que requereix una millora significativa del sòl, així com l’ampliació de les instal·lacions esportives, ja que actualment no disposa de cap zona coberta.
El col·legi es manifesta pel respecte a totes les confessions d’alumnes i professors pel pluralisme ideològic amb les diverses concepcions filosòfiques del món i de la vida i és oberta a tot el món. L’escola és i vol ser ideològicament pluralista en els seus vessants polític i religiós.
A nivell metodològic, la nostra actuació es fonamenta en un tracte personalitzat que s’adequa al ritme evolutiu i a les capacitats intel·lectuals de cada alumne/a. Admetem la diversitat però destaquem més tot allò que ens uneix com a persones. Així, des del curs 2014-2015 hem posat en marxa projectes de formació adreçats a l’aplicació de metodologies basades en la cooperació, concretament en estructures de treball cooperatiu de Kagan, que estan en constant supervisió i suposaran una formació continuada al llarg dels diferents cursos. Aquesta línia metodològica es concreta en forma de compromisos grupals i acords presos en claustres, i l’objectiu és conformar un treball comú i gaudir dels avantatges que aquest tipus de metodologies poden aportar al procés d’ensenyament – aprenentatge.
Altra de les tasques que prioritza l’escola és l’apropament de les famílies a la mateixa. Entenem que els pares/mares han de ser un agent actiu i participatiu de les activitats i dinàmica del col·legi, per això, es dedica un esforç considerable en portar a terme accions que afavorisquen aquesta participació, ja siga mitjançant el funcionament de l’AMPA, la participació en les activitats proposades o en formació específica per a les famílies.
