Història i característiques

El CEIP Blasco Ibáñez d’Algemesí és una escola situada en el perímetre urbà de la localitat entre la Plaça de la Ribera, considerada una fita singular del poble, i la carretera comarcal que travessa el nucli urbà. Va ser construït al voltant de l’any 1931 i es va ampliar amb un segon edifici al voltant de 1980. Des d’aleshores ha tingut diverses millores tot i conservant el caire històric de l’edifici i el seu especial entorn. El col·legi, per tant, es troba dividit en dos edificis i actualment són utilitzades absolutament totes les dependències del mateix sense disposar de tots els espais que recomana la normativa vigent.

El centre disposa de 9 unitats (3 d’Infantil i 6 de Primària). A l’edifici antic es troba ubicat el segon cicle d’Infantil, el primer cicle de Primària, la sala de mestres, l’aula d’informàtica, l’aula de PT i un aula multiusos que comparteixen AL i Música. A l’altre edifici es troba ubicat el segon i tercer cicle de Primària, a més dels despatxos, el menjador, un aula multiusos, vestuaris i magatzems. Disposa també d’un ampli pati per a realitzar activitats esportives, tot i que requereix una millora significativa del sòl, així com l’ampliació de les instal·lacions esportives, ja que actualment no disposa de cap zona coberta.

El col·legi es manifesta pel respecte a totes les confessions d’alumnes i professors pel pluralisme ideològic amb les diverses concepcions filosòfiques del món i de la vida i és oberta a tot el món. L’escola és i vol ser ideològicament pluralista en els seus vessants polític i religiós.

A nivell metodològic, la nostra actuació es fonamenta en un tracte personalitzat que s’adequa al ritme evolutiu i a les capacitats intel·lectuals de cada alumne/a. Admetem la diversitat però destaquem més tot allò que ens uneix com a persones. Així, des del curs 2014-2015 hem posat en marxa projectes de formació adreçats a l’aplicació de metodologies basades en la cooperació, concretament en estructures de treball cooperatiu de Kagan, que estan en constant supervisió i suposaran una formació continuada al llarg dels diferents cursos. Aquesta línia metodològica es concreta en forma de compromisos grupals i acords presos en claustres, i l’objectiu és conformar un treball comú i gaudir dels avantatges que aquest tipus de metodologies poden aportar al procés d’ensenyament – aprenentatge.

Altra de les tasques que prioritza l’escola és l’apropament de les famílies a la mateixa. Entenem que els pares/mares han de ser un agent actiu i participatiu de les activitats i dinàmica del col·legi, per això, es dedica un esforç considerable en portar a terme accions que afavorisquen aquesta participació, ja siga mitjançant el funcionament de l’AMPA, la participació en les activitats proposades o en formació específica per a les famílies.

Avís de privacitat

Este lloc web utilitza només cookies tècniques necessàries per al seu funcionament. No s’emmagatzemen dades amb finalitats publicitàries ni es comparteixen amb tercers. S’utilitza analítica interna sense cookies, i només es recull la IP amb finalitats de seguretat.

Veure política de cookies