OBJECTIUS. ART 45 DECRET 253/2019 | a) Coordinar les actuacions d’igualtat entre homes i dones referides en la Resolució de les Corts Valencianes núm. 98/IX, de 9 de desembre de 2015, i seguint les directrius del Pla director de coeducació i dels plans d’igualtat impulsats per la Generalitat que siguen aplicables. b) Coordinar les actuacions específiques en els centres educatius establides en l’article 24 de la Llei 23/2018, de 29 de novembre, de la Generalitat, d’igualtat de les persones LGTBI, per a garantir que totes les persones que conformen la comunitat educativa puguen exercir els drets fonamentals que empara la legislació autonòmica, estatal i internacional. c) Col·laborar amb la direcció del centre i amb la comissió de coordinació pedagògica en l’elaboració, desplegament i avaluació del pla d’igualtat i convivència del centre, tal com estableix la normativa vigent. d) Coordinar les actuacions previstes en el pla d’igualtat i convivència. e) Formar part de la comissió d’inclusió, igualtat i convivència del consell escolar del centre. f) Treballar conjuntament amb la persona coordinadora de formació del centre en la confecció del pla de formació del centre en matèria d’igualtat i convivència. |
GESTIÓ DE GRUP | Coordina amb la orientadora del centre, la directora d’estudis i la resta de l’equip d’igualtat tots els protocols d’actuació, les mesures de prevenció i les mesures de resposta cap a qualsevol problema de convivència del centre. Dinamitza el Consell de la Infància en l’escola i és part sensible del desenvolupament de les mesures i protocols de mediació. |
UBICACIÓ DEL GRUP | Sala d’Actes |
Finalitat | Elaborar un projecte que fomente una convivència en igualtats de condicions i oportunitats, que facilite la comunicació amb l’alumnat, professorat i famílies amb la finalitat d’aconseguir una resposta a les necessitats de cada moment. La promoció de la igualtat i la convivència des d’un enfocament interseccional i de drets humans, la coeducació, el respecte a la diversitat sexual, de gènere i familiar, a la discapacitat i la diversitat funcional, la convivència positiva, la comunicació no violenta, la prevenció dels conflictes. |
Avaluació | Elaborar una enquesta de satisfacció per tal de saber si les tasques han sigut positives i establir propostes de millorar. |
TASQUES | Dinamitzar la igualtat i convivència en el centre.Reunir-se amb l’equip directiu per tal d’establir línees d’actuació. Realitzar conjuntament amb l’equip directiu el nou NOF. Coordinar el Consell de la Infància i donar resposta a les necessitats que puguen tindre els xiquets/es. Establir noves propostes de formació per a millorar la igualtat i convivència. Ajudar al professorat en les necessitats o problemàtiques de convivència que puga haver-hi al centre. Assessorar i buscar ferramentes per a donar resposta a les necessitats emocionals. Elaborar material i propostes. |