La Metamorfosi del nostre pati

En la Declaració dels Drets del xiquets i xiquetes, firmada l’any 1959, es reconeix el dret a jugar, a divertir-se i a les activitats recreatives.

És la base per al seu desenvolupament físic i intel·lectual, promou la seua creativitat i els prepara per a conviure en societat.

A més, les activitats lúdiques asseguren que els i les nostres alumnes tinguen una infància saludable.

L’escola com agent socialitzador ha de potenciar un ambient i entorn positiu per tal de que el joc es desenvolupe de la millor manera, sense segregació o discriminació.

Volem una escola innovadora, inclusiva, democràtica, lliure, coeducativa, una escola del segle XXI. Amb aquest projecte aconseguirem que tots els xiquets i xiquetes es senten protagonistes del seu aprenentatge, motors de l’escola, treballarem per la igualtat, evitarem conflictes i aprendran a resoldre’ls entre iguals, donant-los ferramentes perquè l’adult intervinga menys.

La renovació d’un aspecte tan fonamental dels centres educatius, com és el moment del pati, ens permetrà parlar d’una inclusió real, on siga l’escola la que s’adapte a les necessitats dels xiquets i xiquetes i no al revés, i així entre tots fer una escola millor.

Li donarem difusió i animarem la participació de tota la comunitat educativa (alumnes, docents, famílies, menjador), en els jocs de pati, en les assemblees d’aula, en els consells de pati, en la comissió mixta, en les propostes de disseny de pati (maquetes, dibuixos, plànols), en la millora de les instal·lacions (pintura, plantar les plantes…). D’aquesta manera el projecte tindrà l’impacte desitjat, un pati inclusiu on conviure tots i totes.

Conclourem dient que tots els elements que conformen aquest projecte tracten d’omplir de màgia, entusiasme i bon fer el nostre projecte educatiu de centre i en concret aquest projecte, ja que com assenyala Francesco Tonucci (pensador, psicopedagog i dibuixant) “L’aliment de l’escola hauria de ser l’experiència dels xiquets”.