Normes de menjador aprovades al Consell Escolar del 30 de maig i recollides al PLA DE MENJADOR del CEIP Baladre.

NORMES D’HIGIENE

• Rentar-se les mans abans i després de dinar.
  • Mantindre la taula neta i en ordre..
  • Evitar tirar menjar o aigua  a terra o a la resta de companys i companyes.
  • Utilitzar correctament els coberts i el tovalló.
  • Ser aseat al menjar.

NORMES D’ORGANITZACIÓ I COMPORTAMENT

• Escoltar i parlar sempre amb respecte a tot el personal treballador del menjador. (monitores i personal de cuina)
  • Escoltar i parlar sempre amb respecte als companys i companyes.
  • Entrar i eixir per grups ordenadament i amb tranquil·litat al menjador escolar.
  • Caminar en ordre i sense cridar pels corredors de l’edifici a l’eixida i tornada a les aules.
  • Cuidar tot el material de menjador (safates, coberts, gots..).
  • Quan acaben de dinar, esperar amb ordre i tranquil·litat fins que s’indique el moment de l’eixida, que es farà als mateixos termes de l’entrada.
  • Cuidar les instal·lacions del menjador, del pati (material, porteries…) i de les zones utilitzades (gimnàs, biblioteca i audiovisuals).
  • Romandre correctament asseguts en tot moment. Demanar permís per eixir al bany.
  • Alçar la mà per demanar l’atenció dels monitors/es, sense cridar.
  • Parlar en un to de veu relaxat, sense cridar, per tal de crear un ambient tranquil al menjador.

ALIMENTACIÓ

• És important que l’alumnat s’adapte el menú establert, menjant la quantitat servida amb la possibilitat de repetir.
  • Mostrar  interès en el menjar i provar plats nous.

TEMPS LLIURE

• Romandre en el seu espai de pati, realitzant les activitats proposades en el programa de menjador.
  • Jugar i relacionar-se positivament amb els companys i companyes.
  • Respectar les normes del joc en tot moment.
  • Resoldre els conflictes amb el diàleg i respectar sempre a monitores/monitors i companys i companyes.