
El pròxim 25 de febrer a les 9 hores s’obri el termini de consulta als representants legals de l’alumnat per a triar la llengua base aplicable a partir del curs acadèmic 2025-2026. La participació en esta consulta es realitzarà telemàticament en un nou mòdul d’Enquestes i consultes de la plataforma Secretaria digital.
Per a poder participar en la consulta és imprescindible que les seues dades estiguen correctament registrades en el centre educatiu. En la Fitxa de l’alumne que el centre li ha proporcionat, figura la informació registrada de l’alumnat i dels seus familiars perquè puga contrastar si es troba actualitzada. Revise atentament la següent informació:
- Tipus i número de document identificatiu: comprove que la seua identificació és correcta i està actualitzada.
- Relació de parentiu: pare, mare o representant legal
- Marca de tutor o tutora: ha de figurar que Sí que és tutor o tutora
En el cas que alguna d’estes dades no siga correcta, pose’s en contacte amb el centre educatiu perquè l’esmenen, després de comprovar la documentació que aporte. És important que conserve esta Fitxa de l’alumne, perquè en ella figura el número d’identificació de l’alumnat (NIA), imprescindible per a exercir el vot d’elecció de llengua.
En la Fitxa de l’alumne figura també l’Usuari de Secretaria digital (USUARI SEC. DIG.), si és que s’ha registrat anteriorment en esta plataforma. Partint del fet que el document identificatiu siga correcte, o ja s’haja actualitzat, poden donar-se les següents casuístiques:
- Si la columna USUARI SEC. DIG. li mostra un valor, podrà participar en la consulta en el període establit amb este usuari.
- Si la columna USUARI SEC. DIG. no li mostra cap valor, haurà de crear-se un usuari d’accés a Secretaria digital. Pot fer-ho en qualsevol moment, sense esperar que s’òbriga el termini de la consulta:
a. Si el seu tipus de document és un DNI o un NIE, ha de crear-se vosté mateix
l’usuari seguint les instruccions disponibles en l’Ajuda en format PDF disponible en Secretaria digital.
b. Si el seu tipus de document és Passaport o Altres, ha de sol·licitar al centre que li cree l’usuari.
Nota: si vosté té constància de disposar d’un usuari de Secretaria digital, però este no
figura en la Fitxa de l’alumne, haurà de crear-se un nou usuari per a poder establir amb seguretat la relació amb l’alumne o l’alumna.
IMPORTANT: El seu número de document i el número de l’usuari de la secretaria digital han de coincidir per a poder participar en la consulta.
