KARATE EN EDUCACIÓ FÍSICA

El passat mes de desembre l’alumnat de tercer, quart, cinqué i sisé de primària va rebre una sessió especial de karate en l’assignatura d’educació física. Una sessió impartida per Félix Escribano Azabarte del Club Karate NAOKI-Paiporta i Carla Moltó Navarro del club de Karate NAOKI-Sedaví.
L’objectiu principal de l’activitat és que l’alumnat conega un esport com el karate, també que conega i practique unes tècniques bàsiques de defensa personal.
Ens han transmés que el karate o qualsevol art marcial el pot practicar qui vulga, i que ens ajuda a tindre un estil de vida saludable, tant físicament com mentalment.

Carla Moltó ens contà que “el karate és un exercici de gaudi i la meta fonamental és portar un estil de vida saludable i millorar física i tècnicament.
Més enllà d’alguna medalla en els inicis em sent alineada amb la meta que perseguisc. Els meus assoliments són personals. De comparativa amb mi mateixa.
També adquirir responsabilitats com a tècnic esportiu i que les dinàmiques siguen del gust dels alumnes i els pares estiguen satisfets de veure als seus fills feliços en l’activitat.
Què m’aporta el karate: una rutina d’activitat física pràcticament diària que de pas servix com a vàlvula d’escapament, socialització, persones que m’inspiren enormement tant dins com fora del tatami, com el meu company Félix, esperit de superació… i no pocs aprenentatges per a la vida”
.

Félix Escribano Azabarte és un exitós esportista dins del Karate adaptat (para-karate) en la categoria K40 Discapacitat Física en bipedestació. Forma part de l’equip nacional espanyol i és sensei de karate.