Política de privacitat

D’acord amb el que es disposa en el Reglament (UE) 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell de 27 d’abril de 2016 relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d’aquestes dades (d’ara en avant RGPD), en la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de Protecció de Dades Personals i garantia dels drets digitals (d’ara en avant LOPDGDD) i altra normativa vigent en la matèria, el present document (d’ara endavant política o política de privacitat) té per objecte donar compliment al principi de transparència en relació amb el tractament de dades de caràcter personal que es du a terme com a conseqüència de l’ús del lloc web Aules http://aules.edu.gva.es/ (d’ara en avant també portal, lloc o lloc web).

La persona usuària queda informada que aquesta política de privacitat serà d’aplicació subsidiària de qualsevol altra que, sobre la mateixa matèria, s’establisca amb caràcter especial i/o particular a través de formularis, altres portals o webs i altres serveis específics de la Conselleria, quedant la present política com a complementària en allò que no es contradiga.

Qualsevol tractament de dades personals realitzat a través de Aules i els seus servicis, quedarà sota l’àmbit d’aplicació de la legislació vigent a Espanya en matèria de protecció de dades.

El titular d’este lloc web és la Conselleria d’Educació, Cultura, Universitats i Ocupació.

Esta informació legal es completa amb l’avís legal i política d’ús publicades en este lloc.

Base jurídica del tractament de les dades de caràcter personal

La base jurídica del tractament de les dades personals de la persona usuària està constituïda pel compliment de les obligacions legals de la Conselleria d’Educació, Cultura, Universitats i Ocupació (article 6.1.c RGPD), així com el compliment de missions realitzades en interés públic o en l’exercici de poders públics conferits a la Conselleria d’Educació, Cultura, Universitats i Ocupació (6.1e RGPD), tot això d’acord amb les normes que regulen l’actuació de les Administracions Públiques i, especialment, la Llei 39/2015 d’1 d’octubre de Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, la Llei 40/2015 d’1 d’octubre de Règim Jurídic del Sector Públic, Llei orgànica 5/1982 d’1 de juliol de l’Estatut d’Autonomia de la Comunitat Valenciana i la Llei 5/1983 de 30 de desembre de la Generalitat del Consell, així com altres normes reguladores del sistema educatiu, cultural i esportiu tant estatals com de la Comunitat Valenciana.

No obstant això, quan la finalitat del tractament requerisca el consentiment de la persona usuària, este haurà de ser prestat per la persona usuària mitjançant una clara acció afirmativa.

La persona usuària pot consultar la base jurídica per a cadascuna de les activitats de tractament que duu a terme la Conselleria d’Educació, Cultura, Universitats i Ocupació en l’apartat «Registre de Tractament de Dades» de la pàgina web www.ceice.gva.es

Dades identificatives i de contacte del responsable del tractament

La Conselleria d’Educació, Cultura, Universitats i Ocupació és l’entitat responsable del tractament de dades personals dutes a terme a través d’Aules o a conseqüència de l’ús dels seus servicis.

Adreça postal: Avinguda de Campanar, 32. 46015 València.

Adreça electrònica: protecciodedadeseducacio@gva.es

Telèfon: 96 386 60 00.

Dades de contacte del delegat de protecció de dades (DPD):

Adreça postal: Passeig de l’Albereda 16, 46010 València

Adreça electrònica de contacte: dpd@gva.es

Es pot contactar per correu postal o electrònic.

Com pot realitzar una reclamació davant el DPD i/o l’AEPD

Sense perjuí de qualsevol altre recurs o acció judicial, si la persona interessada considera no atesos els seus drets o vulnerat el tractament de les seues dades personals, pot reclamar davant la Delegació de Protecció de Dades de la Generalitat, en la forma prevista en la pàgina web https://sede.gva.es/es/proc22094.

Addicionalment, o de manera alternativa, pot presentar reclamació davant l’Agència Espanyola de Protecció de Dades, segons es descriu en la pàgina web https://www.aepd.es.

Informació que recopilem

La ferramenta obeïx a un interés públic i, amb esta base de legitimació, s’aplica als usuaris potencials de la ferramenta: el professorat i ponents hauran de confirmar la seua acceptació per a poder usar-la en la seua docència; i l’alumnat ha d’acceptar-la en la seua inscripció en benefici propi.

Recopilem els següents tipus d’informació sobre els usuaris:

  • (a) Informació rebuda de la gestió acadèmica i/o dels directoris d’identitats oficials, en els casos de l’autenticació per estos mitjans.

El perfil de l’usuari d’Aules conté una sèrie de camps de dades de caràcter personal que procedixen directament de les fonts d’informació de la gestió acadèmica. D’esta manera Aules recopila el nom, els cognoms i el correu electrònic dels usuaris les altes de les quals s’han processat mitjançant els processos d’autoservici o mitjançant la sincronització d’aules virtuals. A més, en el cas de l’alumnat, es recopila el NIA, i en el del professorat es recopila el NIF o NIE.

  • (b) Informació rebuda des de l’aplicatiu WebForm

En el cas del sabor denominat “Formaciodelprofessorat”, els perfils d’usuari es generen a través de les seues dades enviades des de les inscripcions trameses per WebForm, sempre que no siga possible generar-los amb els mètodes definits en l’apartat (a).

  • (c) Informació que recopilem de vosté directament

Les persones usuàries d’Aules poden completar voluntàriament el perfil d’usuari, el qual inclou diferents camps opcionals que permeten identificar-les davant la resta de participants de les seues aules virtuals. La visibilitat d’estos apartats/camps pot ser restringida pel propi usuari. Tinga en compte que esta informació addicional i voluntària també quedarà guardada en els nostres aplicatius i bases de dades. En particular es poden actualitzar dades que els geolocalicen com la població i el país. A més, se’ls permet introduir un text lliure de descripció per a presentar-se a la resta de la comunitat d’usuaris. Els usuaris poden també introduir una imatge de perfil, així com introduir transcripcions fonètiques del seu nom i noms alternatius.

  • (d) Informació de l’arxiu de registre i dades d’ubicació

Aules guarda registre de tota l’activitat realitzada pels diferents usuaris mitjançant un aplicatiu de bitàcola, heretat de Moodle. Esta bitàcola inclou totes les operacions de lectura i escriptura realitzades sobre la plataforma, incloent-hi la data d’estes i l’adreça IP on es va realitzar la petició. També emmagatzema el mètode d’accés, per exemple, diferenciant si l’accés és des del navegador web o a través d’una aplicació mòbil compatible.

  • (e) Informació sobre cookies i informació extreta per tecnologies similars

D’altra banda, quan visita Aules, es generen una sèrie de cookies que permeten identificar-li, recordar les seues preferències per a una millor experiència d’usuari i realitzar un seguiment del seu ús d’Aules similar a l’arxiu de registre. Consulte la política de cookies per a veure la llista de cookies i la seua funció.

Així mateix, a més de la bitàcola de Moodle, emprem un sistema d’Analítiques Web basat en Matomo (programari lliure i de codi obert per a l’analítica web que respectarà totalment la seua privacitat i que està situat en el CPD de la GVA). En ell s’emmagatzema l’activitat de les sessions d’usuari. Estes dades són de tipus agregat, la qual cosa ens permet conéixer com és l’ús concret de la plataforma per a cada usuari, indicant tota petició realitzada als servidors d’Aules i la seua durada estimada. Dins de les dades agregades es troba el codi del centre i el rol exercit a l’aula virtual en la qual s’està interactuant. També es disposa per cada log de visita la IP de l’usuari, amb la seua geolocalització estimada, el navegador utilitzat, el sistema operatiu i el tipus de dispositiu, amb la resolució de pantalla, emprat en esta. Amb tot es disposa d’un perfil d’usuari amb tota l’activitat registrada en tots els sabors.

  • (f) Contingut dins del seu compte

Aules és una plataforma LMS basada en Moodle a la qual acompanyen multitud d’extensions de tercers i integracions amb altres sistemes de la GVA. Així, Aules rep tot el contingut generat pels seus usuaris, com ara apunts, tasques entregades, qualificacions d’estes, missatges dels fòrums, etc. També rebem els rols d’usuaris que s’empren per a determinar les capacitats d’ús, i que s’atorguen per diferents mitjans, a nivell de curs, de categoria, o a nivell de sistema.

Com utilitzem la seua informació

Utilitzem la informació que recopilem sobre vosté per als fins establits a continuació:

  • Proporcionar-li el servici d’Aules: Utilitzem la informació aportada per a brindar-li el servici. Això li permetrà iniciar sessió, i operar en Aules en funció dels rols assignats.
  • Per a mantindre mesures de seguretat, frau i abús, per a la solució de problemes, resoldre errors i millorar el servici: comprovant les bitàcoles i reproduint l’activitat de l’usuari.
  • Per a anàlisi de dades: s’empren dades per a monitoratge de mètriques agregades com el nombre total de visitants i el trànsit, o els patrons d’ubicació dels usuaris.
  • Per a assumptes en els quals estem obligats a usar la seua informació per llei: Aules facilitarà la informació de la bitàcola que li siga requerida per a complir la normativa vigent i per les sol·licituds raonables de les autoritats.

Com compartim la seua informació

Aules pot compartir informació de vosté si utilitza alguna de les següents funcionalitats:

  • Mitjançant l’activació de l’autorització de transferència de dades basada en LTI. En l’actualitat no es permet esta possibilitat.
  • Mitjançant la sincronització de dades establida en utilitzar el plugin de Microsoft sobre el Tenant d’Educació generat després de la firma del conveni de col·laboració amb Microsoft Ibèrica S.R.L per a regular actuacions en matèria d’educació, de desembre de 2022.
  • Mitjançant l’activació de subscripcions de calendari, a demanda de l’usuari en la vista d’este plugin de Moodle.

Aules permet a l’equip directiu accés de lectura i escriptura a totes les aules virtuals relacionades amb el seu centre educatiu. En concret, la persona directora del centre té, a més, la potestat de designar esta mateixa funció al personal de centre delegat, sense possibilitat, això sí, que estos deleguen a tercers.

Aules permet a la inspecció educativa la seua matriculació directa en mode lectura a totes les aules virtuals relacionades amb els centres educatius que tinga vinculats. En el cas de la inspecció territorial, l’abast correspon als centres de la respectiva província. En el cas de la inspecció general, l’abast és a nivell de tots els centres educatius. L’accés a estes aules es realitzarà a demanda de la persona inspectora d’entre el llistat d’aules virtuals corresponents als centres, segons l’explicat anteriorment. La motivació i la programació (temporalització) d’estos accessos es notificaran degudament per correu electrònic al centre afectat.

Aules disposa d’un accés controlat a la bitàcola per als propis usuaris en funció dels seus rols en la plataforma. Cadascun d’estos rols conforma una capa de visibilitat sobre esta bitàcola (les accions dels usuaris amb rols superiors no són visibles als de la capa inferior):

  • La primera capa de rols correspon els usuaris administradors de la plataforma i el servici d’assistència tècnica que atén les seues peticions i incidències.
  • La segona capa de rols correspon als usuaris autoritzats pel responsable del tractament de dades, que legitimarà la seua activitat en determinades aules virtuals.
  • La tercera capa de rols correspon a l’àmbit acadèmic, la qual cosa permet accedir als participants d’una aula virtual (exceptuant als estudiants) a la bitàcola i observar l’activitat realitzada a l’aula virtual.

Com transferim, emmagatzemem i protegim les seues dades

Les dades d’Aules es troben emmagatzemades en servidors propis de la GVA, o mitjançant contractacions que asseguren el mateix nivell de qualitat i seguretat que en el primer dels casos.

Amb la finalitat de protegir les seues dades, s’ha limitat la possibilitat d’extraure còpies de seguretat dels cursos que continguen dades de caràcter personal, mitjançant l’ús de còpies en format anonimitzat.

El seguiment d’analítiques basat en Matomo rep dades mitjançant peticions POST de part del contingut HTML de les pàgines que està visitant, amb les dades personals del nom de l’usuari, el seu identificador, el centre, el curs, i el rol emprat a l’aula virtual visualitzada.

L’ús de la tecnologia LTI obri camí a les transferències d’informació entre Aules i ferramentes externes. La transferència de dades es realitzarà mitjançant este protocol cap als aplicatius que s’autoritzen en un futur. Atés que el nombre de ferramentes externes pot canviar en qualsevol moment, s’haurà de consultar el portal “Appsedu” per a conéixer les característiques de cada ferramenta.

Les seues opcions sobre la seua informació

Oferim la possibilitat de decidir la visibilitat del correu electrònic respecte a la resta dels usuaris de la plataforma. La resta dels camps de perfil que no se sincronitzen des de la gestió acadèmica són totalment opcionals.

Així mateix, vosté regula els enviaments de notificacions derivades de l’ús de la plataforma al correu electrònic registrat en el seu compte d’usuari, mitjançant la configuració del seu perfil.

Les dades emmagatzemades sobre la seua activitat en Aules es mantenen en la plataforma mentres siga necessari mantindre les aules virtuals en el sistema. Les dades emmagatzemades a les aules virtuals s’eliminen periòdicament d’acord amb el calendari publicat en el portal d’Aules, incloent-hi les bitàcoles.

Com gestionem la política de privacitat en menors

Les dades del perfil dels menors s’incorporen des de la gestió acadèmica, per la qual cosa la seua existència ve lligada a la seua escolarització. Respecte a les dades que es puguen transferir a través de les ferramentes externes en format LTI per a menors, estos seran arreplegats en particular en “AppsEdu”.

D’altra banda, s’han adaptat/desactivat les ferramentes de col·laboració en Aules perquè tota activitat entre alumnes puga ser supervisada pel seu docent a l’aula virtual.

Canvis en la política de privacitat

Qualsevol canvi que es puga realitzar sobre la Política de Privacitat d’Aules li serà comunicat a través d’una notificació des del propi Aules per a la seua acceptació, en cas de desitjar continuar gaudint de l’ús de la plataforma.

Com realitzar una portabilitat de dades o executar el seu dret a l’oblit

Conforme al que s’establix en llei, Aules atorga a l’usuari el dret a la portabilitat de les seues dades i el dret a l’oblit. Pot sol·licitar que se li entreguen en un format estructurat, d’ús comú i llegible per màquina, totes les dades personals que Aules disposa sobre vosté a través d’una petició formal dirigida al responsable del tractament de dades.

Quant al dret a l’oblit, este consistix en el dret del titular d’una dada personal a esborrar-lo, eliminar-lo o bloquejar-lo. Pot exercir este dret mitjançant petició formal dirigida al responsable del tractament de dades. No obstant això, les dades de caràcter personal s’eliminen de Aules periòdicament en el cas que este usuari no estiga participant en una aula virtual.

La correcció de dades personals del perfil d’usuari es pot sol·licitar a través dels formularis habilitats en GVASAI, si estos ja es troben modificats en la gestió acadèmica. En el cas de l’alumnat, la petició de GVASAI haurà de ser tramitada pel docent de l’aula virtual on es trobe l’alumne matriculat o per l’equip directiu.

Quins són els seus drets

  • Dret d’accés: la persona interessada tindrà dret a obtindre del responsable del tractament confirmació de si s’estan tractant o no dades personals que el concernixen i, en tal cas, dret d’accés a les dades personals.
  • Dret de rectificació: la persona interessada tindrà dret a obtindre sense dilació indeguda del responsable del tractament la rectificació de les dades personals inexactes que la concernisquen. Tenint en compte els fins del tractament, la persona interessada tindrà dret al fet que es completen les dades personals que siguen incompletes, inclusivament mitjançant una declaració addicional.
  • Dret de supressió: La persona interessada tindrà dret a obtindre sense dilació indeguda del responsable del tractament la supressió de les dades personals que la concernisquen.
  • Dret d’oposició: La persona interessada tindrà dret a oposar-se en qualsevol moment, per motius relacionats amb la seua situació particular, al fet que dades personals que la concernisquen siguen objecte d’un tractament.
  • Limitació del tractament: La persona interessada té dret a limitar el tractament de dades que realitza el responsable de tractament.
  • Portabilitat: La persona interessada té dret a rebre les dades personals que li incumbisquen, que haja proporcionat a un responsable de tractament, en un format estructurat, d’ús comú i lectura mecànica, i a transmetre-les a un altre responsable del tractament sense que ho impedisca el responsable al qual li les haguera facilitats.

Avís de privacitat: Ús de cookies pròpies per a anàlisis de visites

Este lloc web utilitza cookies pròpies amb l'únic propòsit d'analitzar el trànsit i millorar l'experiència de l'usuari. Les cookies són xicotets arxius de text que s'emmagatzemen en el teu dispositiu quan visites el nostre lloc. No compartim esta informació amb tercers ni la utilitzem per a fins publicitaris.

Veure política de cookies