19N: ELECCIONS AL CONSELL ESCOLAR

ELECCIONS AL CONSELL ESCOLAR I VOT NO PRESENCIAL

El SECTOR DE LES FAMÍLIES podrà exercir el seu dret a vot en les elecciones escolars:

  • PRESENCIALMENT EL MATEIX DIA DE LA VOTACIÓ: el dimecres 19 de novembre, de 13h a 17h, a les urnes habilitades a l’entrada de l’institut.
  • MITJANÇANT VOT NO PRESENCIAL: per al vot no presencial s’usarà el sistema de doble sobre, que es podrà lliurar al llarg dels cinc dies lectius anteriors a la votació fins el mateix dia 19 de novembre. El sobre exterior contindrà la firma manuscrita que haurà de ser coincident amb la firma que apareix en el document d’identificació (DNI, NIE) que s’aportarà en forma de fotocòpia. El sobre interior ha d’estar en blanc, tancat i contindre la papereta de vot. El vot no presencial pot enviar-se per correu certificat o entregar-se a la direcció del centre o la mesa electoral mitjançant missatger, familiar o persona mandatària (pot ser fins i tot, un/a alumne/a del nostre centre), abans de la realització de l’escrutini dels vots.

Esperem la vostra participació!

JORNADA DE CIBERSEGURETAT

Convidem a totes les famílies dels centres educatius de Xeraco i Xeresa a una jornada sobre ciberseguretat el pròxim dilluns 10 de novembre a les 18:00 en la Casa de la Cultura de Xeraco. En aquesta jornada ens faran una xerrada de com protegir els nostres fills i filles en Internet i xarxes socials, per evitar el ciberassetjament, el grooming o el contingut inapropiat.

PROJECTE emoTIChealth

L’IES Montdúver participa en el curs 2025-2026 en el projecte emoTIChealth, un projecte promogut per la Dir. Gral. d’Educació i Investigació de la GV i les universitats UV i UPV. L’objectiu d’aquest projecte és la promoció de la salut física i emocional dels adolescents, potenciant el desenvolupament de les seues competències socioemocionals a través d’una intervenció psicològica utilitzant la plataforma tecnològica anomenada emoTIChealth (per a més informació, veure arxiu adjunt a continuació)

A través de la plataforma emoTIChealth, l’alumnat realitzarà un treball psicoeducatiu en habilitats i competències socioemocionals i de salut, i s’avaluarà la seua situació física i emocional mitjançant qüestionaris psicològics. Com a resultat de la implementació del programa emoTIChealth s’espera que es produisquen millores en l’alumnat en els seus hàbits de salut, el seu autoconcepte o les seues habilitats socials, entre altres.

Per a poder participar és necessari que les famílies signen el consentiment informat del representant legal del/la menor (arxiu adjunt a continuació). Si accepta que el seu fill o filla participe en aquest estudi, vosté es compromet a:

  1. Que s’administren qüestionaris psicològics al seu fill o filla.
  2. Que el seu fill o filla realitze el programa d’intervenció psicològica emoTIChealth.
  3. Que les dades personals del seu fill o filla s’incorporen a una base de dades confidencial.

Les dades s’utilitzaran per a docència, investigació i/o publicació científica, mantenint en tot moment la confidencialitat i l’anominat dels participants.

Si en qualsevol moment desitja la retirada de la seua filla o fill del programa, ho pot sol·licitar enviant el document de revocació del consentiment a la direcció de correu emoticare@uv.es (arxiu adjunt a continuació).

Agraïm la seua colaboració en aquesta qüestió tan rellevant com la salut mental dels adolescents.

ELECCIONS AL CONSELL ESCOLAR 25-26

Aquest curs hi ha eleccions al Consell Escolar. Si vols formar part de les decisions que es prenen en el teu centre, presenta’t com a candidat! El termini de presentació de candidatures s’inicia el 21 d’octubre fins al 3 novembre, i busquem representants tant de les famílies com de l’alumnat. Ací et deixem els models per a presentar les vostres candidatures.

El dimecres 19 de novembre són les votacions. Anima’t i participa!

CLASSES AMB NORMALITAT DEMÀ DIMARTS 14 D’OCTUBRE

AVÍS IMPORTANT
L’Ajuntament de Xeraco ens comunica que demà dimarts 14 d’octubre les classes es desenvoluparan amb normalitat pel canvi de l’alerta meteorològica de nivell roig a nivell groc.

GUIA INFORMATIVA PER A LA CIUTADANIA: CATÀSTROFES NATURALS

A continuació adjuntem la “Guia Ciutadana de Recomanacions davant Catàstrofes Naturals“, un document dirigit a tota la població, amb consells per saber com actuar en cas d’emergència (inundacions, incendis, terratrémols…). Es tracta d’una ferramenta de gran utilitat per a reforçar la seguretat, la prevenció i la capacitat de resposta de la ciutadania. Aquest document forma part  del Pla director d’Anàlisi, Anticipació i Reacció davant Catàstrofes Naturals, impulsat per la Vicepresidència Segona i la Conselleria per a la Recuperació Econòmica i Social de la Comunitat Valenciana. 

NOTIFICACIÓ ENTREGA I ESTAT DELS LLIBRES REBUTS DE LA XARXA DE LLIBRES DEL CENTRE

Aquest dilluns 8 de setembre els tutors i les tutores repartiran a l’alumnat el full de notificació sobre l’entrega i l’estat de conservació del material que pertany al banc de llibres del centre. Aquesta notificació ha de ser emplenada i signada per la família. Cada tutor o tutora informarà a les famílies quin dia ha de ser entregada per a ser revisada. En tot cas la data màxima per a entregar-la és el DIVENDRES 19 DE SETEMBRE.

Si no es fa entrega de la notificació, o s’entrega fora de termini, s’entendrà que tots els llibres estan en bon estat i, per tant, posteriorment no es podran realitzar reclamacions sobre l’estat d’aquests.

ENTREGA LLIBRES 18 DE JUNY I RECOLLIDA DE NOTES 23 DE JUNY

Adjuntem els documents a on es detalla l’organització del 18 de juny (entrega BANC DE LLIBRES) i del 23 de juny (RECOLLIDA DE NOTES) i les instruccions pertinents.

DOCUMENT A DESCARREGAR PER A L’ENTREGA DE LLIBRES: https://ceice.gva.es/documents/162640666/370883611/34047_BI_LLIURA_BLL.pdf/f831b7d5-96be-a1e6-f0f7-5a146d5c6042?t=1680517744296

INSCRIPCIÓ PROVES PAU

Les sol·licituds d’inscripció a les proves han de ser presentades en SECRETARIA del 19 al 23 de maig. L’imprés el podeu recollir a SECRETARIA, s´ha d’emplenar i adjuntar la següent documentació: còpia del DNI, justificant de la transferència de pagament de la taxa i documentació acreditativa dels motius de reducció de la taxa.

PROVES HOMOLOGADES DEL NIVELL A2

S’ha publicat la RESOLUCIÓ de 24 de març de 2025, de la Direcció General de Centres Docents, de convocatòria de les proves homologades del nivell A2 del Marc europeu comú de referència per a les Llengües (MECR) del curs 2024/2025.

Els requisits de participació de l’alumnat són:
-Tindre setze anys, complits en l’any en què es realitza la prova. Podrà inscriure’s en la prova homologada l’alumnat menor de setze anys que estiga cursant quart curs de l’Educació Secundària Obligatòria per flexibilització en la durada de l’escolarització.
-Estar matriculat al mateix centre en què realitze la prova de l’idioma corresponent.

La prova homologada d’anglés serà el proper 14 de maig de 2025 a les 11:00h al nostre centre i la prova homologada de francés serà el proper 13 de maig de 2025 a les 11:00h, també al nostre centre.

La sol·licitud de participació en la prova homologada està disponible a la secretaria del centre i en aquesta publicació. Es presentarà del  7 d’abril al 11 d’abril en la secretaria del centre. El 14 d’abril es publicarà la llista d’alumnat admés.

Teniu més informació al següent enllaç:

https://eoi.gva.es/va/proves-homologades

Convocatòria de beques de caràcter general per al curs acadèmic 2025/26 per a estudiants que cursen estudis postobligatoris

En data 20 de març de 2025 es va publicar la convocatòria de beques de caràcter general per al curs acadèmic 2025/26 per a estudiants que cursen estudis postobligatoris.

Per a aquest curs el termini de presentació de sol·licituds serà des del 24 de març de 2025 a les 8:00 fins al 30 de maig a les 15:00 hora peninsular, els dos inclusivament.

Teniu més informació al següent enllaç: https://www.becaseducacion.gob.es/portada.html.

PROCEDIMENT I CALENDARI D’ADMISSIÓ CURS 2025-2026

Ja s’han publicat les instruccions respecte al procediment d’admissió de l’alumnat per al curs vinent 2025-2026.

Respecte a l’alumnat que vullga cursar estudis de l’ESO, SOLS haurà de fer el procés d’admissió l’alumnat que vinga d’altres centres, sempre que aquests centres no siguen el CEIP Joanot Martorell (Xeraco) i ni el CEIP Sant Antoni de Pàdua (Xeresa) perquè són centres adscrits al nostre, per tant no cal fer el procés d’admissió, però sí han de confirmar plaça al centre a on estudien actualment.

Pel que fa a batxillerat, ha de fer l’admissió tot l’alumnat que vullga començar els estudis de batxillerat (siga o no alumne/a del centre).

Teniu més informació al següent enllaç: https://ceice.gva.es/va/web/admision-alumnado/.

INFORMACIÓ A LES FAMÍLIES SOBRE L’ELECCIÓ DE LLENGUA BASE

Estimades famílies,

Des del dia 25 de febrer de 2025, a les 9:00 hores, fins al dia 4 de març de 2025, a les 14:00 hores, vosté podrà participar en la consulta per a triar la llengua base, valencià o castellà, per a cada un dels seus fills/es matriculats en el centre en els cursos de primer, segon i tercer de l’ESO. Serà suficient amb la votació d’un representant legal per cada fill/a. La llengua base serà la llengua que tindrà un major pes i una major presència en l’ensenyament.

Se li ha entregat a l’alumnat l’annex I de l’ordre 2/2025 de 7 de febrer (https://portal.edu.gva.es/iesleopoldo/2025/02/10/orde-2-2025-de-7-de-febrer-de-la-conselleria-deducacio-cultura-universitats-i-ocupacio-per-la-qual-es-regula-i-convoca-el-procediment-de-consulta-als-representants-legals-de-lalumnat-per-a-tr/) que regula aquesta consulta. A més a més, també se li ha entregat una còpia de la fitxa personal de l’alumne/a. Per favor, comprove que les dades són correctes. Si hi ha algun error, haurà de posar-se en contacte amb el centre educatiu per a la modificació d’estes dades.

L’ompliment de la consulta per més d’un representant legal per cada alumne o alumna tindrà els següents efectes:

a) Si els representants legals expressen la seua preferència per llengües base diferents, les sol·licituds de participació corresponents a este alumne o alumna no es tindran en compte.

b) Quan els representants legals de l’alumnat expressen la seua preferència per una mateixa llengua base, es computarà com una única sol·licitud de participació associada a este alumne o alumna.

Per a votar, haurà d’accedir a la web de la Secretaria Digital: https://consulta.gva.es.

Una volta accedisca, haurà de seleccionar el seu fill/a, i introduir el número d’identificació de l’alumnat (NIA), que podrà trobar en la fitxa de les dades del seu fill/a.

L’accés a la Secretaria Digital es realitzarà a través d’una clau composta per un identificador personal i una contrasenya. Esta clau es podrà obtindre mitjançant algun dels sistemes de verificació d’identitat següents:

a) Si la persona interessada disposa de DNI, es podrà obtindre mitjançant la combinació formada pel número de DNI, número de suport (identificat com IDESP en els models antics) i data de naixement.

b) Si la persona interessada disposa de NIE, targeta d’estranger o permís de residència, es podrà obtindre mitjançant la combinació de NIE, número de suport (identificat com IXESP en els models antics de NIE) i data de naixement.

c) Si la persona interessada disposa de certificat de registre de ciutadania de la Unió Europea, podrà obtindre mitjançant la combinació de NIE, número del certificat precedit per la lletra C i data de naixement.

d) Mitjançant qualsevol altre mitjà electrònic de verificació d’identitat: certificat digital emés per l’Agència de Tecnologia i Certificació Electrònica de la Generalitat (ACCV); sistema d’identitat electrònica per a les administracions Cl@ve; o eDNI, amb el seu respectiu lector.

Les persones interessades de nacionalitat estrangera que únicament disposen de passaport o un altre document distint del NIE, targeta d’estranger, permís de residència o certificat de registre de ciutadania de la Unió Europea com a document d’identificació, hauran d’acudir al centre docent en el qual l’alumnat es troba matriculat, que actuarà com a punt d’atenció als usuaris i podrà generar una clau d’accés.

En cas de no participar en la consulta, el centre en virtut de la seua autonomia assignarà l’alumne/a l’una o l’altra llengua base segons el resultat obtingut.

Resum del calendari:

– Publicació del cens provisional. 17/02/2025

– Reclamacions al cens provisional. Fins al 21/02/2025

– Publicació del cens definitiu. Fins al 24/02/2025

Participació en la consulta. Des de les 9 hores del 25/02/2025 fins les 14 hores del 04/03/2025.

La Direcció del centre vol remarcar la importància de triar la nostra llengua, el valencià, com a llengua base. Si estudiem en valencià, aconseguirem que el nostre tresor no es perda mai. Ara més que mai, mantindre viva la nostra llengua és la nostra responsabilitat.

Teniu més informació a la pàgina web: https://portal.edu.gva.es/consulta/.

Salutacions.

CAMPANYA NADALENCA SOLIDÀRIA

Encetem una campanya solidària de recollida de joguines per als xiquets i les xiquetes afectats i afectades per la DANA. Les recollirem fins al divendres 20 de desembre i es depositaran en la safata ubicada a l’entrada del centre.
Animeu-se a col·laborar!

SOL·LICITUD DE L’EXEMPCIÓ DE VALENCIÀ

L’alumnat d’incorporació tardana que s’escolaritze per primera vegada a la Comunitat Valenciana, procedent d’una altra comunitat autònoma o d’un sistema educatiu estranger, podrà sol·licitar l’exempció de l’avaluació i qualificació del valencià durant el curs escolar en què es produïsca la seua incorporació, així com durant el curs escolar immediatament següent. Este dret haurà de ser exercit pels seus representants legals en cas d’alumnat menor edat. La sol·licitud està disponible a la web de la Conselleria d’Educació, Universitats i Ocupació, i s’ha de presentar en la SECRETARIA del centre.

Avís de privacitat

Este lloc web utilitza només cookies tècniques necessàries per al seu funcionament. No s’emmagatzemen dades amb finalitats publicitàries ni es comparteixen amb tercers. S’utilitza analítica interna sense cookies, i només es recull la IP amb finalitats de seguretat.

Veure política de cookies