Este curs com a novetat, en primària existeixen els projectes interdisciplinaris, un en cada llengua: castellà, valencià i anglés. En cadascun es treballa un aspecte del currículum. En concret en el de castellà, cada 15 dies les aules es desdobleguen i es treballa amb meitat de la classe l’expressió escrita i amb l’altra meitat, l’ús i maneig de l’ordinador.
Ací vos mostrem com un dels grups està treballant l’inici a l’ús i maneig de l’ordinador, que encara que semble que les noves generacions tenen maneig de les tecnologies, només tenen tendència a saber utilitzar tauletes i telèfons mòbils com a instrument de joc, deixant de costat l’ús de l’ordinador, tan important, especialment en el pas a l’Institut, i en la vida laboral en gran part de treballs.
És per això, que el currículum ens marca el seu aprenentatge des d’infantil fins a primària, per la qual cosa cada cicle treballa uns objectius concrets. La classe de 4t, en un dels seus desdoblaments està treballant concretament:
- Encendre i apagar l’ordinador.
- Crear una carpeta.
- Obrir el programa de text.
- Ús de part del teclat per a escriure un xicotet text.
- Guardar un arxiu.
- Maneig del ratolí, ja que no estan acostumats i encara no tenen suficient habilitat per a fer-ho de manera concisa, per la qual cosa es treballa a través de jocs d’atenció.
- Entre altres.
Sembla fàcil, però molts i moltes no han utilitzat un ordinador mai, i iniciar-se en això és complicat, per això es desdoblega l’aula, perquè puguen tindre una millor atenció.
El simple fet de ser un ordinador els motiva molt, els encanta anar a la sala d’informàtica, i anem aprofitar-lo per a traure el màxim partit en cadascun d’ells i cadascuna d’elles.