El nostre IES

Presentació del IES

La Senda ha complit 25 anys

Sí, el nostre institut, després d’uns quants anys en què funcionà com a extensió del de Manises, fou inaugurat oficialment com a “Institut de Quart” el curs 1990-91. Passà a ser “l’institut” de la localitat i s’hi acudia per cursar el Batxillerat d’aquells moments (BUP) i preparar l’entrada a la universitat (COU). Rebé el seu nom actual, La Senda, posteriorment.

De la llei educativa del BUP a la LOGSE, d’ací a la LOE i d’esta a la LOMQE, acabada d’estrenar; d’un alumnat molt homogeni a l’heterogeneïtat actual; d’una societat relativament uniforme a esta multiculturalitat contemporània que ajunta complexitat i enriquiment; sí, des d’aleshores fins ara, l’institut s’ha adaptat als canvis econòmics i socials, a l’aparició de les noves tecnologies, a les successives reformes educatives; alhora ha anat conformant el que són les seues senyes d’identitat: un centre acollidor de tots i per a tots, reivindicatiu, que aposta per L’Educació –en majúscules-, que creu en el seu poder i en el seu valor, que compta amb un professorat estable i amant de la seua professió, amb bons professionals en tots els seus àmbits, i que ha gaudit sempre del suport i la col·laboració de tots els sectors implicats en la seua tasca, AMPA i Ajuntament.

Actualment, el nostre institut complementa la seua oferta de Secundària i Batxillerat amb programes que tracten d’ajustar-se a les necessitats d’un alumnat plural –del qual estem ben orgullosos- i d’unes famílies de condicions socials també molt variades. Així, s’han implantat els programes ÈXIT, PAE, els grups flexibles i els PDC; i, enguany, s’ha incorporat amb un grup de 1r d’ESO al Programa Plurilingüe. A més a més, des del curs passat, el centre manté un concert amb el Conservatori de Quart per facilitar a l’alumnat la possibilitat de compatibilitzar els seus estudis.

Hui, La Senda encara els reptes i desafiaments de la societat actual des del convenciment de la importància de la seua tasca en la conformació de ciutadans responsables: oferir al nostre alumnat una formació integral que aglutine coneixements, habilitats i valors és, ha sigut i serà la nostra meta, la nostra Senda.

Nom del centre: IES LA SENDA
Codi del centre: 46019684
Imatge del centre 46019684Adreça Obri la ubicació en Google Maps
Adreça: CL. JAUME BALMES Nº - 39