RECAPTACIÓ MERCAT SOLIDARI 2024

❤️Estimades famílies:
El claustre de mestres desitja agrair-los, una vegada més, la seua col·laboració i participació en el Mercat per la Solidaritat 2024.
Gràcies a tota la comunitat educativa de la nostra escola hem replegat 1.190,20 euros🥳 en concepte dels objectes fets per els xiquets i xiquetes, i 441 euros recaptats en la paradeta de l’ONG. Un total de 1631,20 euros😍 que aniran destinats íntegrament a la Fundació PAYASOSPITAL.🤡 S’ha superat la recaptació del curs passat.
❤️GRÀCIES, GRÀCIES I MIL GRÀCIES!❤️
Atentament: El claustre de mestres.

23 D’ABRIL: “DIA DEL LLIBRE”

La celebració del Dia  del Llibre es remunta a principis del segle XX. La història del llibre es fa festiva i sorgixen activitats literàries en tota Espanya. Hui, el dia 23 d’abril se celebra a tot el món, el Dia del Llibre Internacional.

L’Origen  del Dia del Llibre es remunta a 1926. El 23 d’abril de 1616 morien Cervantes, Shakespeare i Inca Garcilaso de la Vega. També en un 23 d’abril van nàixer – o van morir – altres escriptors eminents com Maurice Druon, K. Laxness, Vladimir Nabokov, Josep Pla o Manuel Mejía Vallejo. Per este motiu, esta data tan simbòlica per a la literatura universal va ser la triada per la Conferència General de la UNESCO per a rendir un homenatge mundial al llibre i els seus autors, i encoratjar a tots, en particular als més joves, a descobrir el plaer de la lectura i respectar la irreemplaçable contribució dels creadors al progrés social i cultural.

La idea original de la celebració del Dia  del Llibre va partir de Catalunya, de l’escriptor valencià Vicente Clavel Andrés, proposant-la a la Cambra Oficial del Llibre de Barcelona en 1923 i aprovada pel rei Alfons XIII d’Espanya en 1926. El 7 d’Octubre de 1926 va ser el primer Dia del Llibre, poc després, en 1930, s’instaura definitivament la data del 23  d’abril com a Dia del Llibre, on este dia coincidix amb Sant Jordi – Sant Jordi, patró d’Alemanya, Aragó, Bulgària, Catalunya, Etiòpia, Geòrgia, Grècia, Anglaterra, Líban, Lituània, Països Baixos, Portugal, Eslovènia i Mèxic. És tradicional regalar una rosa en concloure una lectura, esdeveniment o pregó i que els enamorats i persones volgudes s’intercanvien una rosa i un llibre.

❤️MISSATGE PER A TOTA LA COMUNITAT EDUCATIVA DE L’EI LA MILOTXA DE PART DE TOT EL CLAUSTRE

🏫Des de l’escola volem enviar un missatge d’ànim, força i estima al pare d’una de les nostres alumnes, un dels bombers ferits en l’extinció de l’incendi de l’edifici de Campanar en València. Gràcies Jose per la teua tasca d’entrega als altres i la teua valentia. Esperem que pugues recuperar-te al més prompte possible.❤️