Proves ACL (Avaluació de la Comprensió Lectora)

Les proves per a l’avaluació de la comprensió lectora (ACL) són una ferramenta molt potent i útil per a mostrar els progressos que l’alumnat realitza en el desenvolupament de competències lectores.

Des del nostre centre realitzem, a partir de 2n de primària, unes proves objectives de comprensió lectora adaptades a cada cicle. Les proves es realitzen a principi de curs (per conèixer el punt de partida) i a final (per conèixer el progrés). D’aquesta manera no només avaluem a l’alumnat, també ens serveix per a mesurar l’efectivitat de les mesures del nostre pla lector i modificar les que considerem oportunes.

Aquestes proves consisteixen en la lectura individual d’un recull de textos de diferents tipologies, on cada alumne ha de contestar a unes preguntes de tipus text on es valoren els quatre tipus de comprensió lectora que ha de desenvolupar un alumne o alumna en primària (per a més informació, consulteu la imatge al final d’aquesta pàgina). Respectant els temps de cada xiquet i xiqueta, i adaptant-nos al moment educatiu en que es troben, treballem durant el curs varies propostes del nostre pla de foment lector per a que, durant el més de maig, tornen a realitzar les mateixes proves i comprovar el progrés de millora.

Igualment, també és una ferramenta molt potent per identificar possibles dificultats de comprensió lectora i donar els recursos necessaris per a reforçar aquesta part fonamental en el desenvolupament del xiquet o xiqueta, del qual farà ús en totes les àrees de l’escola i de la vida.

Els 4 tipus de comprensió lectora

Avís de privacitat

Este lloc web utilitza només cookies tècniques necessàries per al seu funcionament. No s’emmagatzemen dades amb finalitats publicitàries ni es comparteixen amb tercers. S’utilitza analítica interna sense cookies, i només es recull la IP amb finalitats de seguretat.

Veure política de cookies