Hort escolar

Des de la nostra escola som conscients de les possibilitats educatives d’una ferramenta tan potent com és l’hort escolar. En aquest sentit, professorat i alumnat del CEIP 8 de març treballem l’hort escolar com a recurs que ens aporta experiències i coneixements que enriquiran el desenvolupament competencial dels nostres xiquets i xiquetes.

L’aspecte interdisciplinar és una de les grans cirtuts de l’hort escolar, possibilitant treballar aspectes de diferents matèries impartides al centre: àrees de terreny, morfologia dels vegetals, llengua… També permet reflexionar sobre la conservació i l’ús dels recursos.

Els i les alumnes aprendran a repartir les tasques de l’hort segons l’estació de l’any, observar les interaccions dels éssers vius que componen aquest ecosistema, utilitzar diferents eines…participant activament i tenint cura del mediambient i el desenvolupament sostenible.

Fer d’hortolans fomenta entre els i les alumnes la col·laboració, l’esforç, la curiositat i, sobretot, la satisfacció del resultat de la feina feta durant el curs. D’aquesta manera seran conscients de la importància de cuidar del medi natural i la importància dels productes de proximitat, mitjançant un procés que ocuparà tota la seua estada en l’escola, des d’infantil fins al final de primària.