Curs temàtic

Des de fa molts cursos, el nostre centre treballa, d’una manera transversal al currículum, el que denominem “curs temàtic”. Cada curs escolar escollim un tema al voltant del qual estaran programades activitats complementàries de l’any, així com integrats en les diferents programacions a través de les diferents àrees.

“La ciutat de València”, “Els colors”, “Les arts escèniques”, “La màgia”,… són alguns dels exemples de cursos temàtics dels últims anys que enfoquem des de dos vies:

• D’una banda, festivitats com Carnestoltes, Falles o el festival de Nadal estan orientades al curs temàtic corresponent de l’any acadèmic, donant sentit al treball fet durant el curs. Igualment, les activitats complementàries com obres de teatre, excursions a museus o llocs d’interès, tindran una justificació al nostre curs temàtic.
  • D’altra banda, la inclusió en les programacions en tots els nivells des de totes les àrees ens suposa una coherència i un fil conductor per a que el curs temàtic no siga anecdòtic i tinga un sentit i una coherència pedagògic.
Curs temàtic “Els colors”

Per al nostre centre és molt important dur a terme cada curs escolar un curs temàtic que marque una línia d’escola a seguir per tots els nivells educatius. Bona mostra d’això és el projecte que s’ha dut a termene el curs 2023-24 des de les dos etapes és ” València, la nostra ciutat”, entorn d’aquesta temàtica giren les nostres excursions, eixides i activitats complementàries com els tallers oferits per l’ajuntament, el carnestoltes i la falla. Hem treballat des de la gastronomia valenciana fins als monuments i llocs més significatius de la nostra ciutat i artistes del nivell de Joaquín Sorolla com a mostra d’art i cultura Valenciana. Entre les excursions podem destacar algunes com l’albufera de València, la biblioteca de San Sebastián de los Reyes o visites als diferents parcs i barris de la nostra ciutat.

Curs temàtic “València, la nostra ciutat”