Patis actius

Dins del compromís constant amb el benestar i la participació de l´alumnat, des del departament d´educació física s´ha posat en marxa un innovador projecte de patis actius i coeducatius des del curs escolar 2023-2024. Aquesta iniciativa té com a objectiu principal transformar el temps d´esplai en una experiència enriquidora, inclusiva i participativa per a tot l´alumnat.

Des de l’inici del curs, els patis s’han convertit en escenaris dinàmics on cada estudiant troba opcions variades per jugar, divertir-se i compartir amb els seus companys i companyes. L’estructura del projecte inclou l’assignació diària d’activitats esportives específiques per a cada grup, proporcionant als estudiants una varietat d’opcions que fomenten l’activitat física i el treball en equip.

Una característica fonamental d’aquest projecte és la implementació de rols i responsabilitats pels alumnes més grans del centre. Aquests estudiants no només participen activament en les activitats, sinó que també assumeixen la responsabilitat de distribuir i recollir el material necessari per al desenvolupament de les activitats esportives diàries. Aquest enfocament no només promou l’autonomia i el lideratge entre els estudiants de 6è, sinó que també crea un ambient de cooperació i suport mutu.

La diversitat d’opcions de joc, des d´esports tradicionals fins a activitats recreatives, permet que cada estudiant trobe alguna cosa que s’adapte a les seues preferències i interessos. A més, s’ha fomentat la inclusió de jocs que promouen la igualtat de gènere, assegurant que tots els xiquets i xiquetes tinguen oportunitats equitatives per participar i gaudir de l´esplai.

El projecte de patis actius i coeducatius no només busca millorar l’experiència en el temps de descans, sinó també promoure valors com la igualtat, el respecte i la col·laboració. La participació activa de l´alumnat en la gestió del material i l’organització de les activitats reforça el sentit de pertinença i responsabilitat en la comunitat estudiantil.

Els resultats inicials han sigut molt positius, amb un augment en la participació, disminució dels conflictes i l’entusiasme durant el temps d´esbarjo.

En resum, el projecte de patis actius i coeducatius és un pas significatiu cap a la creació d’un entorn escolar que promou el benestar físic, la participació activa i la igualtat entre totes i tots. A mesura que avancem en aquest curs escolar, esperem continuar observant els beneficis d’aquesta iniciativa en el desenvolupament integral dels nostres alumnes.