Lectura per plaer

La lectura és una de les activitats més enriquidores per al desenvolupament competencial del nostre alumnat. Per això, tal i com marca la llei educativa, disposem d’una estona diària per a la lectura per plaer. En la nostra escola trobem molt profitosa la proposta, més encara en moments on necessitem tornar a la calma (com potser els primers minuts de la vesprada) on l’alumnat trobe un espai agradable amb un ambient tranquil i relaxat on poder llegir.

En eixe sentit, l’alumnat decideix què llig, ja que la lectura per plaer no ha d’estar dirigida, si no que el propi alumne ha de trobar la motivació per a llegir, a través d’una història, un còmic, una revista, o qualsevol text que siga del seu interès.

L’alumnat d’infantil i 1r nivell de primària, tenint en compte que encara no han assolit el procés lector, disposen també d’eixe temps i eixe espai amb activitats com contacontes o representacions d’històries, on anem introduint també els temps i els espais per a la lectura per plaer.