Història i entorn

El CEIP 8 DE MARÇ es troba ubicat en el districte de l’Olivereta, front amb el de Patraix, delimitat pels carrers de l’Arxiduc Carlos, Músic Ayllón, Maria Zambrano i Av.Tres Forques.

Es pot dir que el CEIP 8 DE MARÇ es troba ubicat en el centre dels districtes de Patraix i l’Olivereta .Encara que està ubicat en el barri Tres Forques, es troba rodejat pel barri de Patraix a l’est, d’on rep una part important dels seus alumnes, al sud amb el barri Vara de Quart, a l’oest amb la Fontsanta i al nord amb Nou Moles.

El centre disposa de quatre blocs d’edificis, el d’administració, el docent, el gimnàs i la vivenda del conserge. Aquests edificis es troben envoltats per zones sense edificació en les quals es realitzen les activitats esportives a l’aire lliure, els espais de d’esplai i la zona de jocs d’educació infantil.

L’edifici d’administració té una sola planta i compta amb dependències per a la Direcció, Secretaria, y Cap d’Estudis, Administració del Menjador, Consergeria, Sala de Professors, sala de màquines, despatx de l’AMPA, així com un magatzem de materials i els lavabos tant per a adults com per a xiquets independents.

L’edifici docent, disposa de dos plantes comunicades per unes àmplies escales. A la planta baixa es disposa de l’Aula de Música, 6 Aules d’Educació Infantil, Aula multimèdia de suport a Educació Infantil, Aula de Religió, dos despatxos de tutories per a infantil, així com lavabos per a xiquets de tres anys, lavabos per a infantil, lavabos del menjador; un menjador amb capacitat per a 200 comensals, cuina amb el seu rebost i lavabos. Cal destacar en esta planta el Salo d’Actes, que es troba dotat de sistema de megafonia i projecció, comptant amb un escenari i els complements necessaris. Al primer pis, es troben les 12 aules d’Educació Primària de les quals 2 són multimèdia, un aula d’Audició i Llenguatge, un aula d’Audiovisuals i Informàtica, un aula de Pedagogia Terapèutica, un aula de Suport a Primària, una aula Multimèdia de Llengua Estrangera i una Biblioteca. Es compta a més amb quatre despatxos de tutories i un per al psicòleg. Hi ha també tres lavabos en el primer pis per a xiquets, xiquetes i professors, respectivament.

L’edifici del gimnàs, disposa d’una àmplia sala de gimnàs amb sòl de parquet, compta amb vestuaris i dutxes independents per a xics i xiques, vestuari amb dutxes per als professors i amb dos magatzems per a el material esportiu.

El pati circumdant als edificis compta amb un espai delimitat per als alumnes d’educació infantil, el qual dotat de jocs de parc infantil i arenera. En la resta del pati es disposa d’un camp de futbet, dos camps de básquet, i espai obert.