FOMENT LECTOR

HI HAVIA UNA VEGADA…AL CEIP 8 DE MARÇ

Des de la comissió de foment lector, aprofitant el dia del llibre, volem compartir amb vosaltres el nostre recull de textos realitzat pel nostre alumnat. Feu click a l’enllaç següent per descarregar-lo.

HI HAVIA UNA VEGADA…AL CEIP 8 DE MARÇ

__________________________________________________________________________________________________

La importància del foment de la lectura en els col·legis de primària és innegable. La lectura no només és una habilitat fonamental per al desenvolupament acadèmic dels estudiants, sinó també una eina clau per a la seva formació personal i emocional.

En els primers anys de vida, els xiquets i xiquetes estan immersos en un procés d’aprenentatge constant, i la lectura és una manera ideal de fomentar la seua curiositat i imaginació. A través dels llibres, poden explorar mons nous, aprendre sobre diferents cultures i experiències, i desenvolupar la seua empatia i comprensió dels altres.

En les escoles d’infantil i primària, és essencial crear un ambient que afavorisca la lectura de manera activa i entusiasta. A la nostra escola tenim una biblioteca ben equipada i molt activa, amb el suport i l’ajuda de l’AFA, i un pla de Foment de la lectura que inclou activitats de diverses característiques adaptades a totes les edats. Es celebren activitats com aules agermanades, dia del llibre, sessions de contes.

Durant el temps de pati, l’alumnat de tercer cicle promou el bibliopati, per tal de que els companys puguen llegir a l’ombra del nostre ficus.

Els dimecres l’AFA promou temps de préstec atès que cada xiquet i xiqueta de la nostra escola té el carnet de la biblioteca. I enguany estem fomentant el préstec en horari lectiu en els cursos més avançats.

La lectura també pot ser una font de plaer i entreteniment per als estudiants, ajudant-los a desconnectar de les pantalles i a relaxar-se amb una activitat tranquil·la i enriquidora.

En resum, el foment de la lectura és crucial per al desenvolupament integral dels estudiants. No només els proporciona les habilitats necessàries per a tenir èxit en l’àmbit acadèmic, sinó que també contribueix al seu creixement personal i emocional.

Al CEIP 8 de març estem molt capficats en el foment de la lectura com a eina bàsica per millorar el procés d’aprenentatge del nostre alumnat i dediquem molt temps i esforç al desenvolupament de la lectura tant per plaer com a eina d’investigació i aprenentatge.