Agermanament lector

Les aules agermanades és una proposta que des del centre portem realitzant molts cursos. Considerem l’agermanament com una activitat cohesionadora per a tot el alumnat, on l’alumnat més major acompanya, ajuda, ensenya i comparteix moments amb els més xicotets, generant així un vincle de confiança i d’estima durant tot el curs.

Entre altres coses, una de les activitats que realitzem a les aules agermanades és l’agermanament lector, on l’alumnat que encara està aprenent a llegir rep a l’alumnat més major per a que li escolte llegir contes. D’aquesta manera no només desenvolupem i millorem les competències lectores, si no que afavorim uns sentiments de cura i responsabilitat en l’alumnat més major, i uns sentiments de confiança i seguretat en els xicotets, donant un sentit al pensament de “comunitat educativa” i vinculant als diferents cicles entre ells.