Grups interactius

Els grups interactius consisteixen en una forma d’organització d’aula de manera que hi haja grups heterogenis d’uns 4 a 6 alumnes, que en col·laboració resolen tasques de classe amb la supervisió d’una persona adulta (voluntari/a). La tasca del professor o professora és la coordinació de la classe. Mitjançant els grups interactius es multipliquen i diversifiquen les interaccions, al mateix temps que augmenta el temps de treball efectiu.

Els resultats que s’obtenen al treballar amb els grups interactius en l’aula són:

• Increment dels aprenentatges instrumentals i de la motivació de l’alumnat.
  • Reducció de conflictes en les aules, major dedicació a activitats d’aprenentatge.
  • Foment de relacions de solidaritat i tolerància cap a la diversitat.
  • Transformació de les expectatives acadèmiques i professionals.
  • Transformació de les relacions escola-comunitat.

La vostra col·laboració és fonamental per a poder realitzar els grups interactius, ja que requereix la participació de persones voluntaries. Si vols participar parla amb el professorat del centre i/o consulta el apartat de «Voluntariat».

Horari grups interactius en l’etapa d’INFANTIL per al curs 2023-2024: