Proves ACL (Avaluació de la Comprensió Lectora)

Les proves per a l’avaluació de la comprensió lectora (ACL) són una ferramenta molt potent i útil per a mostrar els progressos que l’alumnat realitza en el desenvolupament de competències lectores.

Des del nostre centre realitzem, a partir de 2n de primària, unes proves objectives de comprensió lectora adaptades a cada cicle. Les proves es realitzen a principi de curs (per conèixer el punt de partida) i a final (per conèixer el progrés). D’aquesta manera no només avaluem a l’alumnat, també ens serveix per a mesurar l’efectivitat de les mesures del nostre pla lector i modificar les que considerem oportunes.

Aquestes proves consisteixen en la lectura individual d’un recull de textos de diferents tipologies, on cada alumne ha de contestar a unes preguntes de tipus text on es valoren els quatre tipus de comprensió lectora que ha de desenvolupar un alumne o alumna en primària (per a més informació, consulteu la imatge al final d’aquesta pàgina). Respectant els temps de cada xiquet i xiqueta, i adaptant-nos al moment educatiu en que es troben, treballem durant el curs varies propostes del nostre pla de foment lector per a que, durant el més de maig, tornen a realitzar les mateixes proves i comprovar el progrés de millora.

Igualment, també és una ferramenta molt potent per identificar possibles dificultats de comprensió lectora i donar els recursos necessaris per a reforçar aquesta part fonamental en el desenvolupament del xiquet o xiqueta, del qual farà ús en totes les àrees de l’escola i de la vida.

Els 4 tipus de comprensió lectora