RESPOSTES

24 de marzo de 2020

Respostes del tema 4 de socials

1 Llig el text i respon a les qüestions.

1. Islàndia està situada al nord-oest d’Europa. Espanya, al sud d’Europa. Els dos països es diferencien perquè Islàndia és una illa d’origen volcànic pròxima a l’oceà Glacial Àrtic i, per tant, amb un clima molt fred; en canvi, Espanya, com que es troba més al sud, és un país més assolellat i amb una vegetació diferent.
  2. Resposta lliure. Els alumnes han de reflexionar sobre el fet que alguns països estan més poblats que altres.

2 Islàndia és un país europeu, però no forma part de la Unió Europea. Saps què vol dir això?

Islàndia és un país europeu que no forma part de la Unió Europea. Amb aquest exemple, és més fàcil entendre la diferència entre els dos conceptes.

3 Fixa’t en la il·lustració. Uns jóvens europeus volen iniciar un viatge pel seu continent. Quins països podrien visitar? Es pot viatjar a Islàndia amb tren? Per què? I als altres països d’Europa?

Resposta lliure. Es demana als alumnes que enumeren països europeus que recorden. No es pot viatjar a tots els països en tren, ja que alguns es troben en illes i seria necessari l’avió o el vaixell per a poder arribar-hi.