general infantil

MÁS INFORMACIÓN EN MI BLOG  (CLICAR EN LA PESTAÑA BLOGS DEL MENÚ PRINCIPAL DE LA PÁGINA WEB)
ACTIVITATS PER A FER A PARTIR DEL CONTE: DE QUÈ FA GUST LA LLUNA? 

Abans de començar amb les activitats recomane a les famílies que veien o lligeixen el conte per a saber de què va

· ACTIVITATS:

 

1r dia RECORDEM: com que aquest conte el vam treballar al primer trimestre els i les alumnes el coneixen, per això abans de contar el conte el que podem fer ens ensenyar una foto de la portada o d’una imatge del conte i dir-los el títol d’aquest, per a què ells i elles us conten el que recorden. Una vegada els xiquets/es ens han contat el que recorden podem passar a contar el conte els pares i/o les mares (teniu el conte en el web i al següent enllaç https://es.slideshare.net/Planereta/de-qu-fa-gust-la-lluna-6597433).

 

     

 

2n dia ELS ANIMALS DEL CONTE: recordem entre tots i totes el que passava al conte i després podem veure el vídeo del conte (https://www.youtube.com/watch?v=Dus7e1Yrl_Y)  parant la reproducció abans de que aparega l’animal per a què els xiquets/es ens diguen quin animal va a eixir. Per fer més divertida aquesta activitat cada vegada que ixca una animal al conte/vídeo podem desplaçar-nos per l’espai com ho faria eixe animal i fent el seu soroll.

 

 

3r dia PARAULES I NÚMEROS: al final del document trobareu els noms, les imatges i els números dels animals per recordar entre tots/es què passa al conte al mateix temps que mireu amb els vostres fills/es les imatges dels animals, el seu nom i el número de sortida a la història. Després us propose vàries activitats que podeu fer:

 

Ø Repassar amb el dit màgic les lletres i els números sobre el document pdf en el vostre ordinador, tableta o mòbil.

 

 

Ø Amb el suport visual del document que els i les alumnes en una caixa amb sal o sucre tracen les paraules i els números (xiquets/es de 3 anys fins al número 3 i els noms més senzills, xiquets/es de 4 anys fins al número 5 i poden fer tots els noms i xiquets/es de 5 anys tots els números i poden escriure les vocals en minúscula)

 

 

 

Ø En un paper escriure els noms dels animals i els números, després retallar les lletres i els números i amb el suport visual del document que ordenen les lletres per formar els noms dels animals i associar el número (xiquets/es de 3 anys donar-los sols les lletres del nom de cada animal per separat i dos números diferents per a què ho discriminen bé, xiquets/es de 4 anys donar lletres del nom de cada animal junt a altres lletres que no estiguin en eixe nom per a què discriminen les lletres i donar-los tots els números per a què discriminen el correcte i xiquets/es de 5 anys tots els números i totes les lletres de tots els noms dels animals per a què vagen formant les paraules, però sempre amb el suport visual del document)

 

 

 

4t dia TEATRE: és important seguir treballant la memòria per això per al quart dia us propose que vos conten els vostres fills i filles la història (no importa que s’obliden algun detall o animal, sobretot els xiquets/es de 3 anys, però si passa els ho podem recordar nosaltres a través de gestos). Per a què us conten la història és important que ells/es tinguen un suport visual que els servisca de recolzament, per això avui us propose fer titelles dels animals en material reciclat com rotllos de wc o cuina, oueres, brics… segons el que disposeu en casa (els podem fer un tall per poder anar construint la torre d’animals) i la lluna en un tros de paper. Una vegada tenim tots els animals fets i la lluna, amb un coixí simulant la muntanya, els vostres fills i filles es convertiran en conta contes i us faran la representació amb les titelles que heu elaborat (es poden fer diversos assajos fins que l’obra ixca bé). A continuació teniu imatges d’exemples que podeu fer, però feu fluir la vostra imaginació i useu i feu-ho com vulgau (pot ser aquesta activitat us dure més d’un dia, però no passa res, així esteu entretinguts més temps).

       

 

5é dia LA TORRE DE MANS: com que avui ja tenim les titelles recordarem el conte usant-les i simulant una obra de teatre canviant el to de veu segons l’animal que ixca i fent el seu so. Després amb un tros de paper llarg o diversos pegats un al costat de l’altre, estamparem les nostres mans per formar la torre dels animals. Si no teniu pintura de mans no us preocupeu, podem posar les mans i fer la seua silueta amb llapis o retolador i després en pintures i/o retoladors anar fent els detalls per a què s’assemblen a l’animal. Els xiquets i xiquetes que ja sàpiguen escriure poden posar el nom de l’animal al costat i el número. Us deixe una foto d’exemple

 

6é i 7é dia EL NOSTRE CONTE: aquests dos dies us propose que tota la família junta invente un conte diferent amb els personatges que ixen. Una vegada inventada la nova història entre tots i totes la podem representar amb les nostres titelles que hem elaborat, però abans és important que assagem, per això aquesta activitat ens pot durar un parell de dies. Després podem gravar-nos en vídeo per enviar als nostres amics, amigues, cosins/es… el nostre conte inventat amb les titelles que hem elaborat. També podeu fer un teatre amb una caixa de cartró.

 

 

 

Espere que amb aquestes activitats el temps es passe més ràpid amb la família. Si voleu podeu enviar-me alguna foto al meu correu ensenyant-me el que esteu fent. Molts besets

 

CARLA

Enllaç accedir conte MONSTRE DE COLORS I CORONAVIRUS

 https://drive.google.com/file/d/1DzLzOF0vEQ8XKvPhQoS0c137XWdb-pJx/view?usp=sharing

Per treballar-ho correctament us propose que primer veieu el vídeo complet i després el torneu a vore però parant la reproducció cada vegada que surt una emoció per poder fer algunes d’aquestes preguntes als vostres fills i filles

– Tu també sents (emoció) en aquesta situació (i explicar la situació que apareix al conte)? Per què?

– En quines altres situacions o moments sents o has sentit aquesta emoció?

– Penses que els teus amics i amigues també se sentiran així?

Després podem dibuixar i pintar les diferents emocions en un full i dalt escriure “ara em senc” per a què al llarg del dia els preguntem quina emoció estan sentint i que ens la senyalen i després que ens expliquen per què se senten així.

 

PSICOMOTRICITAT A CASA

Hola, a continuació us propose una sèrie de jocs i activitats de moviment que podem fer a casa tots junts en família per passar aquests dies de quarantena.

· ESCALFAMENT (5-10 min)

És important preparar el nostre cos per a realitzar una activitat, ací trobareu alguns exercicis amb aquest propòsit. Podeu fer aquests exercicis tots els dies

· JOCS

PARACAIGUDES: Un joc que agrada molts als xiquets i xiquetes d’infantil és el paracaigudes que el podem adaptar a casa jugant amb un llençol i una pilota o un rotllo de paper del wc. Cada membre de la família agafa el llençol per un costat i al mig llancem el rotllo de wc o la pilota i menejant el llençol amunt i avall hem d’evitar que l’objecte caiga a terra. Amb aquest joc es riureu molt i cooperareu per aconseguir l’objectiu del joc.

 

CIRCUIT: Podem dir als nostres fills i filles que estem a la selva i som exploradors en busca d’un tresor, el qual estarà amagat en algun lloc de la casa (el tresor pot ser el que vosaltres vulgau i podeu fer que quan passen 2 o 3 vegades pel circuit per a donar-los una pista d’on està amagat). Ells i elles hauran de passar per les diferents proves per poder arribar al tresor, i aquestes proves poden consistir en (cadascú segons el que tinga ha casa, i l’ordre de les activitats el podeu modificar segons us convinga):

Ø Passar pel pont que creua el riu (cadires unes al costat de les altres per a què vagen caminant per damunt)

Ø Botar de pedra en pedra (posar coixins i han de botar damunt d’ells en els peus junts o a la pata coixa)

Ø Arrastrar-se per la gespa o els arbustos (posant rotllos de paper de wc o de cuina en el corredor fent zig-zag i que vagen arrastrant-se per terra com una serp sense tocar-los)

Ø Passa pel túnel (una taula la qual l’han de passar a 4 potes per davall)

Ø Creuar un tronc (amb un llençol o cinta adhesiva posar damunt del terra i que els xiquets i xiquetes vagen per damunt amb els braços en creu i posant un peu davant de l’altre, treballant l’equilibri)

 

 

 

ELS ANIMALS: podem dir als nostres filles i filles que estem a la selva, al bosc, a la sabana… (com que aquest joc el podeu fer diferents dies, cada dia els podeu dir que estem en un lloc). Si tenim l’opció, per crear un ambient distint, podem posar música o sorolls d’animals de fons en la tv, mòbil o un altre recurs auditiu del qual disposem. Després els podeu dir que van a fer un viatge i que van a convertir-se en diferents animals i han de desplaçar-se i fer el so segons l’animal que s’indica, per exemple:

Ø Serp (arrossegant-se per terra)

Ø Elefant (passes gegants)

Ø Girafa (de puntetes)

Ø Cavall (genolls amunt)

Ø Crancs (cap enrere)

Ø Cangurs (botant amb els peus junts)

Ø Granotes (abaixant-se i botant)

Ø Gos o gat (a 4 potes)

Ø Ocells o papallones (menejant els braços amunt i avall)

 

BALLAR: és una activitat molt divertida i que permet la llibertat de moviment, simplement hem de posar diferents tipus de música (clàssica, actual, pop…) i deixar que els nostres fills i filles es moguen lliurement, a més, els podem acompanyar. Segur que serà un moment molt divertit en família. Una altra opció és, si tenim accés a Internet, buscar al youtube el “Cantajocs” i ballar les seues diferents cançons que també els encanta o fer classes d’aeròbic tots plegats.

https://www.youtube.com/watch?v=z6DoPp-LkTA

 

BÀSQUET: amb un poal o una caixa de cartró (caixa de sabates o més gran) fer un forat i jugar al bàsquet llançant una pilota, en el cas de no tindre pilota podem posar uns quants calcetins fent una bola i usar-los amb aquesta finalitat o fer boles amb paper de periòdic. Per fer el joc més interessant podem establir vàries distàncies des d’on podem llançar i cadascuna et dóna una puntuació diferent, a veure qui de la família aconsegueix més punts.

 

 

LES MANS I ELS PEUS: aquesta activitat la dividiré en dues parts, ja que són dues coses diferents

1. Dibuixar peus i mans dels xiquets i xiquetes en fulls de dos colors o en fulls blancs que després s’hauran de pintar de dos colors. Un color serà per al peu i la mà de la part dreta i l’altre per a la part esquerra. Una vegada hem dibuixat moltes mans i peus de cada costat, en el corredor o en el saló, els podem anar posant al terra per després fer el recorregut posant la mà i/o el peu del costat que toque en cada pas. Aquest material també el podem fer servir en els circuits.

 

2. Dibuixar mans i peus dels xiquets i xiquetes en 4 colors o en fulls en blanc i després pintar-los per pegar-los amb cinta adhesiva al pis. En aquest cas el joc tracta de fer un twister en casa on els adults donem les indicacions. També es podria elaborar un dau amb les característiques que hem fet.

 

 

MOTRICITAT FINA:

Ø Polseres i collars: amb fils i macarrons o palletes tallades a trossos fer collars i polseres per a tots els membres de la família.

 

Ø Pinces: posar una goma, corda, cartró o un altre objecte com un llençol i fer una cursa per veure qui és capaç de posar més pinces d’estendre la roba.

 

 

Ø Furgadents: amb una safata de suro fer dibuixos de figures geomètriques, lletres, animals… amb puntets i que els xiquets i xiquetes claven els furgadents en els punts.

 

 

· RELAXACIÓ / ESTIRAMENTS (5-10 min)

Després d’haver fet exercici és molt important relaxar el nostre cos i fer els estiraments adequats.

Per a estirar els nostres músculs podem fer els següents exercicis

 

Per a relaxar-nos podem posar música tranquil·la i en terra sobre una tovallola tancar els ulls i respirar profundament l’aire, inspirant pel nas i expirant per la boca.

 

També podem fer una sessió de ioga accedint al següent enllaç:

https://www.youtube.com/watch?v=nNbRQX8yJWs

 

Podeu jugar a diferents jocs cada dia i anar combinant la motricitat grossa i la fina. Espere que amb aquestes activitats i jocs que us propose per a aquesta setmana el temps passe una mica més ràpid i us aporte situacions divertides amb la família, desitge que tots estigau bé i que prompte ens veiem. Un besot molt gran per a tots/es.

CARLA