Projecte Educatiu

18. #TYPING CLUB
  19. #TALLER DE FAMÍLIES

TRETS D’IDENTITAT DEL NOSTRE CENTRETRETS D’IDENTITAT DEL NOSTRE CENTRE

Definició: És una Escola Pública, laica, democràtica, humanista, integradora, coeducadora i defensora del medi ambient.
PRINCIPIS DE L’ACTIVITAT EDUCATIVA

L’activitat educativa al nostre Centre es desenvoluparà atenent els següents principis:

• La formació personalitzada, individualitzada i integral de l’alumne.
  • Participació de tots els implicats en el fet educatiu.
  • No discriminació, igualtat de sexes i respecte a totes les cultures.
  • Creativitat i esperit crític.
  • La integració de l’alumnat al Centre.
  • Metodologia activa i inclusiva.
  • Respecte i defensa del medi ambient.
  • Igualtat de les dues llengües oficials de la Comunitat Valenciana.

OBJECTIUS GENERALS

• Impulsar una educació integral de l’alumnat, el ple desenrotllament de la seua personalitat i capacitats.
  • Potenciar que l’alumnat, de manera progressiva, assumisca responsabilitats en la seua pròpia educació i siga capaç de prendre decisions.
  • Estimular, tant entre l’alumnat com entre el professorat, la curiositat científica i humanista, la investigació individual i en grup i el desenrotllament del sentit crític.
  • Fomentar la participació de l’alumnat en les activitats i el treball en grups menuts i grans per desenvolupar els seus hàbits socials i formar-los en la cooperació.
  • Promoure l’orientació educativa i professional, tant per a l’elecció d’estudis, com per a futures activitats laborals.
  • Impulsar la integració de tot l’alumnat, promovent en totes les activitats el respecte a les persones i a les seues opinions i creences.
  • Promoure hàbits de respecte a les instal·lacions del Centre, mobiliari i material educatiu.
  • Avivar l’adquisició d’hàbits de lectura crítica de qualsevol tipus de textos, ajudant a separar i distingir el que són informacions objectives del que correspon a juí de valor.
  • Afavorir i fomentar la participació en activitats complementàries de caràcter cultural, esportiu, etc. com a mitjà per a una millor formació.
  • Estimular actituds de solidaritat per mitjà del coneixement de la realitat social, la participació en campanyes i la contribució a les ajudes per a col·lectius necessitats.
  • Impulsar accions que possibiliten i afavorisquen l’obertura del Centre a l’exterior, no sols a la realitat més pròxima de la nostra ciutat o de la nostra Comunitat Autònoma, sinó també en l’acceptació d’alumnat i mestres d’altres països.
  • Abonar la relació i col·laboració entre el Centre i l’Associació de Mares i Pares d’alumnes.
  • Ensenyar i fomentar el domini i ús en règim d’igualtat de les dues llengües oficials de la Comunitat Valenciana.

RECORDATORI

NORMES GENERALS DE CONVIVÈNCIA CEIP EL CASTELL

1. L’entrada al col·legi s’ha de realitzar puntualment, a les 9 del matí.
  2. Les portes del pati es tancaran a les 9:10 hores.
  3. Es pot entrar a l’hora de l’esplai, sempre amb la justificació mèdica oportuna i/o el justificant de la família de retard a l’agenda escolar.
  4. Per poder absentar-se del col·legi s’haurà de portar una notificació del pare/mare, tutor/a i ser recollit per una d’aquestes persones o altra persona responsable amb qui la família haja delegat.
  5. Les famílies de primària hauran de deixar l’alumnat en les portes i no entrar a l’edifici sino és per necessitats importants.
  6. L’alumnat haurà d’entrar i eixir per les portes indicades per a fer-ho.
  7. A l’hora d’entrar a classe l’alumnat ho farà amb el seu tutor o tutora i anirà directament a la seua aula.

VOS RECORDEM

La formació de l’alumnat és una tasca que requereix els esforços del Centre, dels vostres fills i filles i de les famílies.

És, per això, IMPORTANT atendre les següents consideracions:

• Motivar i animar als vostres fills i filles.
  • Valorar els esforços i no sols donar importància a les notes i qualificacions escolars.
  • Igualment és necessari que a casa comptem amb:

-Un lloc tranquil, amb llum suficient, allunyat de la televisió, videoconsola, bona ventilació, etc.

Horari fixe d’estudi, i també per a realitzar les tasques de col·laboració amb altres membres de la família (comprar, parar taula, fer el llit, netejar…).

Material escolarnecessari: blocs, llibretes, quaderns, diccionaris, atles, regles, etc.