ROBÒTICA A L’AULA D’ANGLÉS
La incorporació de les Bee-Bot a les classes d’anglés del primer cicle representa una oportunitat innovadora per a reforçar l’aprenentatge de manera lúdica i significativa. Les Bee-Bot permeten que l’alumnat experimente amb el llenguatge de forma pràctica, combinant moviment, joc i comunicació oral. L’ús de la robòtica en l’àrea d’anglés permet que els i les alumnes aprenguen mentre juguen, es motiven i participen de manera natural en un entorn d’aula enriquit. Així, les Bee-Bot es converteixen en un recurs educatiu que reforça la competència comunicativa.



GRUPS INTERACTIUS
Amb l’ús dels grups interactius a l’aula d’anglés, l’alumnat participa activament en activitats cooperatives dinamitzades per voluntaris i membres de la comunitat educativa. Aquesta actuació d’èxit permet que els xiquets i xiquetes practiquen l’anglés de manera significativa, treballant en grups heterogenis on cadascú aporta i aprén també dels altres. Els grups interactius fomenten la comunicació oral, l’ús funcional del vocabulari i les estructures lingüístiques en situacions reals. A més, potencien la inclusió, la motivació i la responsabilitat compartida, ja que cada alumne se sent part activa del procés d’aprenentatge i contribueix al progrés del seu grup.
APRENENTATGE COOPERATIU
Amb l’ús de tècniques cooperatives a l’aula d’anglés, l’alumnat participa de manera activa en situacions comunicatives que afavoreixen l’ús funcional de l’idioma en contextos quotidians. Les activitats cooperatives permeten practicar vocabulari, estructures bàsiques i expressions orals mentre es desenvolupen habilitats essencials com escoltar i dialogar entre ells i elles. A més, l’aprenentatge cooperatiu reforça valors fonamentals com el respecte, la responsabilitat i la convivència, contribuint a generar un clima d’aula positiu en què cada alumne/a es sent part activa del procés d’aprenentatge. D’aquesta manera, l’anglés esdevé una eina de comunicació real, motivadora i significativa.
ESTACIONS D’APRENENTATGE
Amb l’ús de les estacions d’aprenentatge a l’aula d’anglés, l’alumnat treballa de manera autonòma i activa en diferents tasques dissenyades per reforçar el vocabulari, les estructures bàsiques i les habilitats comunicatives. Cada estació proposa un repte o activitat específica que permet a cada xiquet i xiqueta avançar al seu ritme i segons les seues necessitats. Aquest enfocament fomenta la participació constant i manté la motivació elevada, ja que l’alumnat es mou per l’aula, experimenta i aprén d’una manera dinàmica i significativa. A més, les estacions d’aprenentatge afavoreixen l’autonomia, la presa de decisions i la responsabilitat individual, alhora que faciliten situacions naturals de comunicació en anglés.
STORYTELLING






