El cicle es basa en una metodologia respectuosa cap als infants que promou la lliure circulació, la qual fomenta la seua autonomia i llibertat de moviment.
Entenem l’infant com a individu ùnic, reconeixent i valorant els seus sentiments, pensaments i decisions.
Nosaltres, com a docents, som guies i facilitadores d’aprenentatges, brindant sempre suport i orientació quan siga necessari, oferint-li a l’infant les respostes adequades a les seues necessitats.
Com a cicle volem enfocar els espais desde una perspectiva respetuosa amb els ritmes dels infants, plantejant-los com a elements educatius que ofereixen oportunitats de descobriment, exploració, relació, descans i moviment.
Per a fer-lo donem importància a l’estètica i disseny dels espais desde un enfocament sostenible. El nostre objectiu és aconseguir un ambient educador, que propicie la calma i oferisca als infants la seguretat des d’on ells puguen fer els seus propis aprenentatges.
Tots els moments de la jornada escolar tenen caràcter educatiu per això organitzem la nostra jornada escolar en funció de les necessitats biològiques dels infants. Per tant, els temps son flexibles i globals.