Segell Vida Saludable

imatge selleg

Segell Vida Saludable

En juny de 2020 hem aconseguit el segell de Vida Saludable, es tracta d’un distintiu que el Ministeri d’Educació atorga als centre que fomenten l’aprenentatge de la salut en l’àmbit educatiu, així com l’assumpció de pràctiques de vida saludable i una educació física que permeta l’adequat desenvolupament personal i social al llarg de l’escolarització dels alumnes. Tan sols 30 centres de tot el territori espanyol i no l’han aconseguit cap altre a la província de Castelló. Tenim, doncs, l’oportunitat de millorar les vides del nostre alumnat dins d’aquest marc. El segell de Vida Saludable posa en relleu la línia educativa del nostre centre i compleix amb els 17 objectius de Desenvolupament Sostenible que l’ONU va proposar per a fer un món millor així com els objectius Erasmus.

a) Promoure estils i hàbits de vida saludables, a partir de les necessitats específiques de l’alumnat del centre docent, i especialment en els àmbits de la nutrició i alimentació saludables i de l’esport contemplant l’enfocament de gènere i l’equitat per a evitar desigualtats en la salut.  

b) Enfortir i millorar els comportaments saludables dels alumnes, amb especial èmfasi en la higiene i la prevenció. .

c) Afermar els hàbits de cura i salut corporals i incorporar l’educació física i la pràctica de l’esport per a afavorir el desenvolupament personal i social dels alumnes. 

d) Fomentar en l’alumnat l’adquisició de capacitats i competències que els permeten cuidar el seu cos tant a nivell físic com mental, així com valorar i tindre una actuació crítica davant la informació, publicitat i davant actituds socials que puguen repercutir negativament en el seu desenvolupament físic, social i psicològic. 

e) Conéixer i detectar les situacions de risc per a la salut, relacionades especialment amb el consum de substàncies amb potencial addictiu, tant de comerç legal com il·legal, així com amb l’execució de determinades activitats que puguen generar comportaments addictius, amb especial atenció a l’anorèxia i a la bulímia, contrastant els seus efectes nocius i proposant mesures de prevenció i control.

f) Promoure la comprensió i valoració de la importància de preservar el medi ambient per les repercussions que el mateix té sobre la salut de les persones.

g) Fomentar la responsabilitat de l’alumnat en les decisions diaries d’aquest, i el coneixement de les conseqüències que les mateixes tenen en la seua salut i en l’entorn que els envolta.

h) Promoure l’adequat coneixement de la salut i higiene sexual i reproductiva.

i) Promoure la posada en valor de la investigació, desenvolupament i innovació en els avanços mèdics i en l’impacte de la qualitat de vida de les persones 

j) Promoure la formació contínua del personal docent que preste els seus serveis en el centre, en matèria d’educació en hàbits saludables i especialment sobre alimentació saludable i pràctica d’activitat física.

Més informació açí en la pàgina del ministeri.