Menjador escolar amb cuina in situ

Presentació

El Menjador Escolar del C.E.I.P Luis Vives de Xilxes es va posar en funcionament allà pel curs acadèmic 2000-01 per a donar resposta a una demanda social i solucionar així, mitjançant una jornada escolar continuada, els problemes derivats de les necessitats laborals de molts dels nostres pares. No sense molts esforços, el servei de menjador va començar la seua marxa amb un grup reduït d’alumnes/-as que no superava la mitjana de 65 a 70 comensals diaris i el personal dels quals es reduïa a una assistent de línia i dues educadores. El menjar se servia a través del sistema de servei d’àpats. Any rere any, el nombre de comensals va anar creixent de manera progressiva, la qual cosa va fer necessari incrementar de manera paral·lela el nombre d’educadores per a prestar una millor atenció als nostres/-as xiquets/-as, que ha sigut i continua sent un de les nostres majors prioritats.

Per a la posada en marxa del nostre primer servei de menjador escolar es va habilitar i va condicionar una de les dues velles aules de l’antic col·legi. Després, de manera provisional, ens vam veure obligats a passar diversos anys a les aules prefabricades durant el temps que van durar les obres de construcció del nou Centre. I finalment, el nou Centre va donar pas a unes noves dependències dotades de tot el necessari, inclosa una cuina industrial que ens va permetre, amb el temps, posar en funcionament una cuina in situ amb la millora considerable en la qualitat dels menjars.

Dels 65 comensals diaris dels inicis, hem passat a una mitjana de 125 a 130 alumnes/-as que diàriament utilitzen el servei de menjador escolar. Parlem, sense anar més lluny, de més de la meitat d’alumnes/-as matriculats en el Centre i aquesta xifra va pujant any rere any. En un altre ordre de coses, destacar que l’empresa contractada aquesta any ha sigut I.R.C.O.  S.L (Indústria de Restauració Col·lectiva).

A la fi de cada curs, el mes de juny concretament, els responsables de menjador informaran (a través d’una circular) a tots aquells pares d’alumnes/-as que habitualment utilitzen el servei de menjador si desitgen continuar fent ús del mateix de manera habitual o no, ja per al següent curs. Per a això, els interessats, remetran al Centre una autorització de continuïtat amb les dades de l’alumne/-on comunicaran als responsables del menjador la seua continuïtat o baixa. Aquesta informació és d’una importància vital per a evitar-los possibles problemes de tipus organitzatiu tant vostés com a nosaltres. També podran modificar, si així ho desitgen, les dades relatives al compte bancari en la qual se li domiciliaran els rebuts del menjador. Només hauran d’emplenar les dades bancàries en el cas que vulguen facilitar-nos un nou número de compte bancària alternatiu al que ja teníem, només en aquest cas. En cas contrari,no és necessari emplenar aquestes caselles.

La raó principal és que, el primer dia lectiu del mes de setembre, dia en què comença el servei de menjador, necessitem saber amb absoluta certesa que xiquets/-as i quins no es quedaran a menjar. En tal cas, poden descarregar directament les esmentades autoritzacions en els enllaços del final de la pàgina.

Descàrrega de documents

Autorització continuïtat en el menjador escolar.

A la fi del mes de juny, abans de les vacances d’estiu, els responsables del menjador enviaran un formulari online via TELEGRAM, perquè confirmen la seua continuïtat o no com a alumnes usuaris del menjador. En el cas que desitgen domiciliar els rebuts del menjador escolar en un número de compte diferent del qual tenim, l’hauran de notificar personalment en el Centre amb l’antelació suficient.

Fitxa d’inscripció.

En el cas dels nous usuaris, hauran d’emplenar una fitxa d’inscripció amb les dades que allí se’ls demanaran juntament amb un número de compte bancària on se li domiciliaran les mensualitats del menjador escolar. Aquesta fitxa la podran recollir en la secretària del dins tots els dies a partir de les 12.00 h. o bé, si ho desitgen, la podran descarregar directament ací punxant en el següent enllaç:

Trobaran detallada tota la informació relativa al menjador escolar en l’apartat normativa i funcionament.