PROJECTE R3

El passat dijous 30 de maig, l’alumnat de 5é ha posat en pràctica el mètode científic mitjançant el projecte R3 (Rural, Remoto y Real) una iniciativa de la Universitat de Deusto en col·laboració amb la FECYT, el Ministeri de Ciència i Innovació i,  l’empresa LabsLand. Es tracta d’un experiment que l’alumnat manipula, controla i visualitza a través d’una pàgina web.

Aprofitant el que estàvem aprenent a l’aula relacionat amb el sistema nerviós, vam realitzar un experiment amb planàries, un tipus de cuc que posseeix uns neurotransmissors que també tenim els humans.

L’experiment es porta a cap en la Universitat de St. Thomas en Houston ( Estats Units) i consisteix en observar el comportament d’aquest cuc en el següents medis: aigua estancada, beguda ensucrada, beguda amb cafeïna, beguda amb ginseng i beguda amb taurina. Agrupats per parelles, els xiquets i les xiquetes han fet una gran recerca d’informació prèvia per a saber quines substàncies anaven a analitzar. Després l’alumnat va observar el comportament de les planàries en cada situació anotant el que observaven i arribant a conclusions.

En definitiva, van concloure com afecten aquestes begudes ensucrades i energitzants  als éssers humans.

Realitzar un experiment real ha sigut una experiència molt profitosa i enriquidora.