Observem que tenen encara molta necessitat de moviment, necessitat de joc, necessitat de manipulació, necessitat de viure i sentir els materials amb les mans i amb el cos per arribar a l'aprenentatge.
Aquestes necessitats van evolucionant i transformant-se.
![b0d45261-720c-4a24-816f-f6735f4c6dd3 b0d45261-720c-4a24-816f-f6735f4c6dd3](https://portal.edu.gva.es/03018672/wp-content/uploads/sites/458/bb-plugin/cache/b0d45261-720c-4a24-816f-f6735f4c6dd3-square-6d2a26198cf3b58f24598e974f0572a7-607efe7be843e.jpg)
Desenvolupen estratègies de col·laboració, a través d'un pensament flexible.
![mates2 mates2](https://portal.edu.gva.es/03018672/wp-content/uploads/sites/458/bb-plugin/cache/mates2-square-0ebf186cebf227a5e560a4c2c936c83d-607efe7be8438.jpg)
Gradualment es prodeix una consciència del seu propi aprenentatge
![20160502_101819 20160502_101819](https://portal.edu.gva.es/03018672/wp-content/uploads/sites/458/bb-plugin/cache/20160502_101819-square-2c9d0152dbcd35113d7bfa8c368024b8-607efe7be843b.jpg)
Reconeixen les seues pròpies idees, les seues potencialitats, els seus sentiments i els de la resta, experiementant la sensació d'escolta activa i, de respectar i ser respectat,
![9cc3a9c3-044c-4f96-aa28-b67ba310e1d4 9cc3a9c3-044c-4f96-aa28-b67ba310e1d4](https://portal.edu.gva.es/03018672/wp-content/uploads/sites/458/bb-plugin/cache/9cc3a9c3-044c-4f96-aa28-b67ba310e1d4-landscape-61affc496688915c247e346ef676065c-607efe7be844c.jpg)
Les seues investigacions creen coneixement que generen més interrogants i nous descobriments.
Comencen a construir-se persones crítiques dins d'un grup social al qual pertanyen. Necessiten construir coneixement per poder sostenir-se emocionalment.