Trobada de mediadors

El dimarts 31, quatre alumnes del nostre centre que han fet tallers de mediació a Elx Acull, van participar en la trobada de mediadors que va organitzar ConviElx en el Centre Cívic Candalix, conegut també com el Bailongo. Les nostres mediadores són Masseni Kone de 1r ESO i Nohaila Drihim, Aziza Laksar i Aisatou Kone de 2n ESO.

Juntament amb elles quatre, més d’una cinquantena d’alumnes de diversos instituts d’Elx van participar en tallers per a perfeccionar el difícil art de la mediació. La figura del mediador és molt important en qualsevol centre educatiu perquè permet que, davant un conflicte entre alumnes, siga un alumne mateix el que gestione tot el procés de reconciliació.

La idea principal és que el mediador ha de ser neutral, tindre empatia i permetre un espai de diàleg als afectats. Si el conflicte se soluciona o no ja no depén tant del mediador com de la predisposició dels alumnes en conflicte. Així i tot més que una reconciliació, la mediació ja és positiva si com a mínim el problema no va a més.

Gràcies pel vostre treball, mediadores!

Carles Monge
Professor del Dpto. de Filosofia