Amb motiu del 8M, l’alumnat de 2.° Batxillerat i 4.° ESO ha assistit este dijous 6 de març a una xarrada impartida per l’atleta d’elit Triture Sánchez sobre la dona en l’esport d’alt rendiment. L’objectiu d’esta xarrada ha sigut visibilitzar a totes aquelles dones esportistes que competixen en disciplines tradicionalment dominades per hòmens.
La campiona i referent en duatló cross va parlar al nostre alumnat sobre la seua trajectòria professional i els estereotips de gènere que ha hagut d’enfrontar, incloent-hi experiències desagradables en campionats mundials. També va destacar les desigualtats en horaris de competició, que reserven el prime time per a la categoria masculina i horaris més desfavorables com el migdia per a les dones, i en general, els obstacles que ha hagut de superar com a dona a la deixe anar de la seua carrera professional.
A més de la seua passió per l’esport, va compartir amb el nostre alumnat com el compagina amb la seua vida personal, detalls de la seua alimentació i rutines diàries, i va relatar experiències commovedores de la seua infància i adolescència.
