Tallers per la nit Europea de les Investigadores

Amb motiu de la Nit Europea de les Investigadores i sota l’objectiu d’acostar la ciència a la societat, divendres passat 27 de setembre l’alumnat de 4t ESO i 1r Batxillerat de Ciències va tindre l’oportunitat de participar en diversos tallers científics organitzats per la Universitat Miguel Hernández (UMH). En ells, el nostre alumnat va tindre l’ocasió d’observar la dansa de pèndols, experimentar la realitat virtual o aprendre sobre aqüicultura.

Des de l’àrea de Física apliqueu de la UMH, les investigadores van ensenyar al nostre alumnat a muntar una estructura de pèndol, com calibrar-lo i estudiar el moviment compassat de pèndols consecutius.

En el taller de realitat virtual de l’àrea de Comunicació Audiovisual, l’alumnat va treballar els conceptes d’inmersividad i la sensació de presència a través de la manipulació d’una càmera de 360é amb la qual va realitzar una gravació immersiva per a entendre el funcionament de les ulleres de realitat virtual. El pla seqüència gravat abordava a més la temàtica del bullying i l’activitat concloïa amb un debat per a conscienciar sobre el comportament prosocial.

En el taller d’aqüicultura, impartit per investigadors de Ciència i Tecnologia dels aliments de la UMH, l’alumnat va poder conéixer quines són les espècies de peixos més consumides i quin és el seu cicle de cultiu. A més, va poder tindre a les seues mans mostres de l’invertebrat Artèmia salina, així com pinsos de diferents gruixos. Els va cridar especialment l’atenció el descobrir que en la badia de Santa Pola existix una gran piscifactoria on es cultiva orada i llobarro, per la qual cosa també es considera un producte de proximitat.