Comité de Sostenibilitat en l’IES Joanot Martorell: foment de la democràcia participativa en l’entorn escolar

Per tercer curs consecutiu, en el nostre institut s’ha constituït el Comité de Sostenibilitat. La iniciativa compta amb el suport de la Inspectora d’Educació Sra. Ester Álvarez, i la coordinació Col·ectiu educatiu Obrim una finestra al món. En la mateixa participen, a més d’estudiants de tots els nivells i professorat, personal PAS i AMPA del centre, representants de l’Ajuntament, del CEFIRE i d’Associacions que col·laboren amb l’institut, com a Fundació del Secretariat Gitano (FSG).

L’IES Joanot Martorell compartix este procés amb més centres que han constituït els seus Comités i estan treballant junts per a acompanyar-se. Entre ells: l’IES Enric Valor (Monovar), l’IES La Nucia (La Nucia) i l’IES Pintor Rafael Requena (Caudete).
Les temàtiques triades este curs, la salut biopsicosocial i la motxilla ecològica, donen continuïtat al treball del curs anterior. L’alumnat realitzarà un diagnòstic sobre aspectes relacionats amb estos eixos.

Les conclusions obtingudes del diagnòstic es compartiran en la segona reunió del Comité i serviran com a punt d’arrancada de la següent fase, en la qual els representants del comité arreplegaran les idees de tota la comunitat educativa sobre com transformar i millorar estes realitats, amb la vista posada en la consecució dels ODS.