Excursió a Tabarca

L’alumnat de 1r de batxillerat ha realitzat una interessant i divertida excursió a Tabarca. Esta illa, coneguda també com a Nova Tabarca, és una de les illes amb una història més singular del Mediterrani. En l’Antiguitat, ja era coneguda pels fenicis, els grecs i els romans que la van incloure en les seues rutes marítimes comercials, però va anar sobretot en el segle XVIII quan forja la seua cridanera història: en 1768, el rei Carles III d’Espanya va decidir establir una població a l’illa com a mesura per a combatre la pirateria i assegurar la regió. Per a això, es va traslladar a un grup de famílies genoveses que havien sigut capturades i esclavitzades pels pirates barbarescos a l’illa tunisiana de Tabarka. Estes famílies, que havien sigut alliberades per Espanya, van ser assentades a l’illa, que des de llavors va passar a dir-se Nova Tabarca en honor al seu lloc d’origen.

En l’actualitat, l’illa ha sigut reconeguda com a Conjunt Historicoartístic i les seues aigües van ser declarades reserva marina per la seua rica biodiversitat. És per tant, un enclavament molt important perquè siga conegut pels nostres estudiants i una destinació turística de primera categoria per la qualitat de les seues platges i cales i per la seua gastronomia. L’alumnat de batxillerat ha passat una jornada fascinant en la qual, pel seu lloc, ocupa un lloc determinant el viatge en “tabarquera”.