Xarrada de catedràtic de geologia

Dijous passat vam tindre el plaer de rebre una coferencia a càrrec del catedràtic de geologia de la Universitat d’Alacant Pedro Alfaro. El títol la xarrada era “Catàstrofes naturals o desastres anunciats?” i va estar dirigida als alumnes de filosofia de 1r i 2n de batxillerat científic.

Pedro Alfaro ens va mostrar amb tot luxe de dades i estadístiques com els grans desastres naturals (terratrémol d’Haití i del Marroc; tsunami d’Indonèsia, etc.) estaven ja anunciats prèviament per les investigacions científiques, i que, amb recursos i una cultura de la prevenció, gran part de les morts podrien haver-se evitat.

Per exemple, vam saber que, en un tsunami, des del primer moviment estrany que fa la mar en la costa fins a l’arribada de l’ona mortal, existixen 10 minuts de diferència. Suficient perquè la gent de primera línia de costa puga fugir a zones elevades. Un simple sistema d’avisos a la població mitjançant el telèfon mòbil bastaria per a evitar milers de morts.