Visita a la Ciutat de la Llum i Districte Digital

El passat 9 de febrer, els dos cursos 4a ESO B i E de l’IES Joanot Martorell visitem la Ciutat de la Llum (CDL) i Districte Digital (DDG), dos projectes de la Generalitat Valenciana molt interessants situats a Alacant. Com ja sabreu CDL havia estat tancada uns anys però des del 2022 han tornat amb força i, com vam poder veure en la visita, són uns estudis cinematogràfics de gran qualitat tècnic-artística i amb unes possibilitats de rodatge molt grans.

Pel que fa a la nostra eixida, ens interessava investigar les possibilitats de treball i formació que els estudis i districte digital oferixen a la província d’Alacant. Vam recórrer les seues instal·lacions de dalt a baix: els platons interiors o back-slots com ells els criden, els camerinos, la zona de caravanes dels artistes americans i, finalment, l’edifici del DDG.

El DDG és un hub tecnològic que s’està fent gran i molt famós entre empreses tecnològiques internacionals que decidixen posar una sucursal ací en DDG per les seues bones condicions climàtiques, accessos i estil de vida. En realitat va haver-hi un lloc que no vam poder visitar: el famós tanc d’aigua (una de les instal·lacions més espectaculars de CDL) i on s’han rodat pel·lícules com L’Impossible o
Asterix i Obelix i els Jocs Olímpics amb el #mateix Gerard Depardieu. La raó per la qual no vam poder veure esta instal·lació és perquè en este moment estan rodant la pel·lícula de Marvel Venom 3.

Ens assabentem que a l’octubre de 2023 es va reobrir l’Escola d’Oficis de Cinema i
actualment una de les escoles de cinema més prestigioses d’Espanya (ESCAC) i que impartix més d’una dotzena de cursos de manera gratuïta. No és increïble? Ara al febrer comença un curs de Film Maker al qual es poden apuntar persones sense experiència prèvia majors de 16 anys.

Passem un dia genial i va ser una visita molt entretinguda que va encuriosir i l’interés pel món del cinema i les empreses tecnològiques. Vam tindre també un poc d’aventura ja que algunes alumnes ressagades es van quedar arrere i quasi es queden tancades en un edifici… també va haver-hi un intent de desmai i un posar-de-els-nervis al conductor de l’autobús perquè dos persones no arribaven a l’hora d’eixida… i qui eren? Aahh, en la pròxima història us ho contarem…